A Williams istálló úgy döntött, idő előtt befejezi eredetileg háromnaposra tervezett tesztprogramját a spanyolországi Barcelonában, ugyanis nem sikerült teljes mértékben megoldást találniuk az első szárny rögzítési problémáira.
A Williams istálló úgy döntött, idő előtt befejezi eredetileg háromnaposra tervezett tesztprogramját a spanyolországi Barcelonában, ugyanis nem sikerült teljes mértékben megoldást találniuk az első szárny rögzítési problémáira.
“Megbízhatósági problémáink voltak az első szárnnyal a barcelonai tesztprogram alatt” – mondta a Williams sajtószóvivője az Autosportnak. “Mivel nem sikerült teljes mértékben megoldást találnunk a problémákra, úgy döntöttünk, visszatérünk a gyárba, hogy megvizsgáljuk a hibás elemeket, és felkészüljünk a nem egészen egy hét múlva megrendezésre kerülő jerezi tesztekre.”
Kazuki Nakajima már a tesztek első napján csúnyán összetörte versenyautóját, mikor az első kanyarhoz érve egy illesztési probléma miatt leszakadt autójának első vezetőszárnya. A csapat a pénteki tesztelést félbe is hagyta, ám miután szombat reggel megérkeztek a módosított elemek a pályára, tovább folytatta a munkát.
Bár látszólag minden a legnagyobb rendben ment a szombati tréningen, a csapat még aznap este úgy határozott, befejezi a tesztelést, és visszautazik grove-i főhadiszállására, hogy elvégezze azokat a módosításokat, melyek garantálhatják, hogy minden a legnagyobb rendben lesz a jövő heti jerezi teszteken.
A szárnyprobléma azután ütötte fel a fejét, hogy a csapat vadonatúj versenygépe fantasztikusan teljesített a múlt heti teszteken Valenciában. A Williams japán versenyzője, Kazuki Nakajima éppen ezért csalódottságának adott hangot az e heti tesztprogram után.
“Megkaptuk a módosított szárnyat, de a vezetőség végül úgy döntött, további módosításra van szükség, plusz más mechanikai gondok is felmerültek, melyeknek utána kell néznünk a gyárban” – mondta a japán pilóta az Autosportnak.
“A dolgok azonban 180 fokos fordulatot vettek a múlt heti valenciai teszt után. Mikor a módosított szárnnyal először pályára gördültem, sok időbe telt, míg fel tudtam melegíteni a gumikat, és nem volt elég tapadása az autónak. Nico is ugyanerre panaszkodott.”
“Úgy gondolom, át kell néznünk a dolgokat, hogy minden a legnagyobb rendben legyen a jövő heti jerezi teszteken. A módosított szárnnyal csak minimálisan tudtunk foglalkozni, mielőtt kipróbáltuk, így azon még sokat kell dolgoznunk. Barcelona egy gyors, puklis pálya, így a szárnyprobléma valószínűleg az ilyen jellegű pályákon okoz gondot. Biztos vagyok benne, hogy Jerezben minden rendben lesz.”