Legutóbb a Renault-t vádolták meg azzal, hogy az ellensúlyos lengéscsillapító használatával komoly előnybe került ellenfeleivel szembe, ami miatt az FIA 2006 második felében be is tiltotta az eszköz használatát a Forma-1-ben.
Legutóbb a Renault-t vádolták meg azzal, hogy az ellensúlyos lengéscsillapító használatával komoly előnybe került ellenfeleivel szembe, ami miatt az FIA 2006 második felében be is tiltotta az eszköz használatát a Forma-1-ben.
Most azonban ismét felreppent a hír, miszerint a Williams istálló első szárnyának rögzítési problémái az ellensúlyos lengéscsillapító beépítése miatt jöttek elő a két héttel ezelőtt megrendezett barcelonai tesztprogramon.
Az eszköz egyes források szerint hozzávetőlegesen 9 kg-nak megfelelő erőt tud függőleges irányban mozgatni, mely lehetővé teszi, hogy a kerékvetőn áthaladó abroncs pattogását megakadályozza, és folyamatos kontaktust létesítsen az abroncs felülete, illetve az aszfalt között a jobb tapadás érdekében.
Szakértők szerint a kerékvetőn áthaladó abroncsok körülbelül 8-9Hz-es frekvencián pattognak, ami jelentős tapadásveszteséggel jár. Azonban ennek az eszköznek a használatával, amely pontosan ugyanekkora ellentétes irányú frekvencián rezeg, megakadályozható az abroncsok pattogása, és ezáltal javítható a menetstabilitás különösen a kanyarokban és a gyors sikánokban.
A korábban több Forma-1-es csapat technikai vezetőjeként dolgozó Gary Anderson azonban nem hiszi, hogy a Williams visszahozta volna a 2006 végén betiltott rendszert a királykategóriába, és amiatt voltak gondjaik az első szárny rögzítésével Barcelonában.
“A ballaszt nélkül az első szárny felfogató pontjára körülbelül 2.5 kilogramm súly nehezedik, míg ballaszttal ez 10-12 kilogramm körül mozog” – magyarázta Anderson. “Ez nagy súlynövekedésnek tűnhet, azonban ez szinte elhanyagolható az aerodinamikai erőhöz képest. A strukturális hiba valószínűleg a megnövekedett aerodinamikai terhelés, mintsem a ballaszt megjelenése miatt jött elő.”