A McLaren Mercedes brit versenyzője, Lewis Hamilton fantasztikus teljesítményt nyújtva, fölényes győzelmet aratott a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, ahol mindössze hét versenyző ért csak célba. A Ferrari borzalmasan szerepelt, mind Massa, mind Raikkönen kiesett.
A McLaren Mercedes brit versenyzője, Lewis Hamilton fantasztikus teljesítményt nyújtva, fölényes győzelmet aratott a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, ahol mindössze hét versenyző ért csak célba. A Ferrari borzalmasan szerepelt, mind Massa, mind Raikkönen kiesett.
A pole pozícióból induló Lewis Hamilton remekül kapta el a rajtot, és megtartotta vezető pozícióját a BMW Sauber lengyel pilótája, Robert Kubica előtt.
Massa, aki a többiekkel ellentétben lágyabb keverékű abroncsokkal kezdte meg a futamot, az első kanyarban megérkezett Kovalainen mellé, ám elvesztette autója felett az irányítást, megcsúszott, és nyílegyenesen beleállt a gumifalba, amit a Ferrari első szárnya bánt.
A hátsó régióban Fisichella is ütközött, az olasz már az első kanyarban befejezte a futamot, míg többen is összeakadtak. A biztonsági autót beküldték a pályára.
A rajt legnagyobb nyertese Kimi Raikkönen volt, aki szintén lágy gumikkal kezdte meg a futamot. A Ferrari finnje a tizenötödikről felugrott a nyolcadik helyre, miközben Massa kiállt egy új első szárnyért a boxba.
Két kör után a biztonsági autó elengedte a mezőnyt, és ismét megkezdődhetett a száguldás. Lewis Hamilton tartotta vezető pozícióját, és kezdett elszakadni Kubicától, miközben Webber, Button, és Vettel kiállni kényszerült. Massa ismét látogatást tett szerelőinél a boxban, és az utolsó helyre tért vissza.
Tíz kör eltelte után Hamilton hét másodpercre növelte előnyét Kubicával szemben, akit további két másodperccel lemaradva Heikki Kovalainen követett a harmadik helyen. A pontszerzők sorát Nico Rosberg, Nick Heidfeld, Jarno Trulli, Rubens Barrichello, és Kimi Raikkönen zárta, aki már majd’ fél perccel volt lemaradva az élen álló Hamiltontól.
A kiállások első körét Robert Kubica kezdte meg a BMW-vel, akit egy körrel később (18) az élen álló Hamilton követett. Közben Raikkönen hosszas csata után el tudott menni Barrichello mellett, így tovább folytathatta a felzárkózást a hatodik helyen. Miközben Heidfeld megelőzte Rosberget a boxban, Trulli az ötödik helyről egy technikai probléma miatt feladta a küzdelmet.
A kiállások első körét követően a McLaren duója visszavette az első két pozíciót, akik mögött Kimi Raikkönen autózott, ám a finn még nem volt kint a boxban. A Ferrari versenyzője mögött a BMW Sauber duója következett, míg a tizenkettedik helyről rajtoló Fernando Alonso már az ötödik helyen tanyázott, ám ő sem volt még kint tankolni.
Massa a célegyenes végén beszúrt Coulthard mellé, ám a Red Bull versenyzője nem hagyott elég helyet a brazilnak, rámászott a Ferrarira, és csúnyán összetörte autóját. A biztonsági autót azonnal beküldték a pályára.
A verseny felénél járva a mezőny ismét elrajtolhatott. Hamilton tartotta vezető pozícióját, míg Raikkönen nagyon keményen támadta az előtte autózó Kovalainent, akit a célegyenest követő kanyarkombináció után megpróbált megelőzni.
A Ferrari finn pilótája bement honfitársa mellé, ám elvétette a féktávot és kicsúszott, így visszaesett az utolsó helyre. Raikkönen kiállt tankolni, és feltetette autójára a keményebb keverékű abroncsokat. Eközben Massa alatt megállt a másik Ferrari, a brazil búcsúzni kényszerült.
A pontszerző helyeken Hamilton, Kovalainen, Heidfeld, Rosberg, Barrichello, Bourdais, Kubica és Alonso autózott, míg Raikkönen – aki egy kiálláson volt – az utolsó helyen állt, fél perccel lemaradva Hamiltontól.
A legnagyobb csata Kubica és Alonso között alakult ki a hetedik helyért. A BMW lengyel versenyzője szemmel láthatóan küszködött a lágyabb keverékeken, ám tartani tudta a kétszeres világbajnokot, miközben szépen lassan megérkeztek a Champ Car négyszeres világbajnoka, Sebastien Bourdais mögé.
Raikkönen elkezdte támadni Glock-ot, ám pontosan ugyanott, ahol korábban, ismét hibázott és kicsúszott a pályáról. A finn egy kis kitérő után visszatért a pályára és tovább folytatta a körözést.
Miközben Hamilton megkezdte a kiállások utolsó körét, Timo Glock hatalmasat bukott a tizenkettes kanyarban. A német versenyző szélesen vette a kanyart, kicsúszott a fűre, ami megdobta a Toyotát, az felemelkedett a levegőbe és csúnyán összetörött. A biztonsági autót harmadszor is beküldték a pályára.
Rubens Barrichello nem elég, hogy rosszkor hajtott ki a boxba – amiért tíz másodperces stop&go büntetést kapott –, szerelői hibáztak is, és már akkor rajtjelzést adtak neki, miközben még tankolták az autóját. A brazil elrántotta a töltőcsövet, ám szerencsére a szerelő nem sérült meg.
A biztonsági autós periódus legnagyobb vesztese az időközben élre álló Kovalainen volt, akinek még volt hátra egy kiállása. A McLaren finn versenyzője ezzel visszacsúszott az utolsó helyre.
Tíz körrel a futam vége előtt a biztonsági autó elengedte a mezőnyt. Nakajima még a repülőrajt előtti utolsó kanyarban hibázott, nekirongyolt Kubicának, ami a lengyel versenyző futamának végét jelentette.
Az élen Hamilton magabiztosan vezetett Heidfeld előtt, akit Rosberg követett a harmadik helyen. Bourdais hatalmas meglepetésre a Toro Rossóval a negyedik pozícióban tanyázott, akit Raikkönen követett az ötödik helyen Kovalainen és Alonso előtt. A McLaren finn pilótája azonban elment a világbajnoki címvédő mellett, ám egy kicsit lesodródott az ideális ívről, ami éppen elég volt Alonsónak ahhoz, hogy mindkettőjüket megelőzze. Raikkönen alatt a Ferrari lassulni kezdett, majd négy körrel a vége előtt megállt.
A nap hőse, Sebastien Bourdais Ferrari motorja sem bírta tovább, két körrel a vége előtt kilehelte a lelkét, pedig a francia versenyző bemutatkozó futamán jó eséllyel pályázott a negyedik helyre a Toro Rossóval. Kovalainen az utolsó előtti kör végén elment ugyan Alonso mellett, ám a finn a célegyenesben visszaengedte maga elé a kétszeres világbajnokot.
Hamilton magabiztosan megnyerte a szezonnyitót, akit öt másodperces hátrányban Heidfeld követett a második helyen, míg a Williams német versenyzője, Nico Rosberg a harmadik lett. Alonso a negyedik helyre hozta be a Renault-t, míg a pontszerzők sorát Kovalainen, Barrichello, Nakajima, és a már kiesett Bourdais zárta.
A Ferrari borzalmasan kezdte az idei évet, egyetlen pontot sem szerzett, így lesz még min dolgoznia a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Maláj Nagydíj előtt, hogy valamelyest behozza lemaradását.
Ausztrál Nagydíj Verseny 1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1h34:50.616 2. Heidfeld BMW Sauber (B) + 5.478 3. Rosberg Williams-Toyota (B) + 8.163 4. Alonso Renault (B) + 17.181 5. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 18.014 6. Barrichello Honda (B) + 52.453 7. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1 kör 8. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 2 kör 9. Raikkonen Ferrari (B) + 3 kör Leggyorsabb kör: Kovalainen, 1:27.418 Kiesők: Kubica BMW Sauber (B) 50 Glock Toyota (B) 44 Sato Super Aguri-Honda (B) 33 Piquet Renault (B) 31 Massa Ferrari (B) 30 Coulthard Red Bull-Renault (B) 26 Trulli Toyota (B) 20 Sutil Force India-Ferrari (B) 9 Webber Red Bull-Renault (B) 1 Button Honda (B) 1 Davidson Super Aguri-Honda (B) 1 Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1 Fisichella Force India-Ferrari (B) 1