Robert Kubica csalódottságának adott hangot, miután borzalmasan szerencsétlenül végződött számára a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, pedig pályafutása eddigi legjobb rajtpozíciójából vághatott neki a versenynek.
Robert Kubica csalódottságának adott hangot, miután borzalmasan szerencsétlenül végződött számára a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, pedig pályafutása eddigi legjobb rajtpozíciójából vághatott neki a versenynek.
A lengyel sofőr, aki a futamgyőztes Lewis Hamilton mellől, az első sorból várhatta a futam rajtját, jó eséllyel pályázott a dobogós helyekre, azonban a biztonsági autós periódusoknak, és egy kisebb mechanikai problémának köszönhetően visszaesett, majd pedig Kazuki Nakajima megadta neki a kegyelemdöfést, és kiütötte.
Azt követően, hogy csapattársa, Nick Heidfeld megszerezte a második helyet, Kubica bevallotta, nagyon csalódott a történtek miatt, mert ő is könnyedén felállhatott volna a dobogóra.
“A hétvége nagyon jól kezdődött, és természetesen jobban örültem volna, ha többet ki tudtunk volna hozni belőle” – mondta. “Úgy tűnik, mikor minden esélyem megvan egy jó eredmény elérésére, akkor bekövetkezik valami tragédia. Itt is ez történt, de már csak így mennek a dolgok.”
A BMW menet közben egy kiállásos stratégiára váltott, ám Kubica nem gondolja, hogy ezért bukott el a hétvégi futamon. Sokkal inkább a motorjával történt problémák aggasztják.
“A csapat a lehető legjobbat akarta kihozni a helyzetből, így a stratégia rendben volt. Azonban nem volt egyszerű a dolgom, hiszen rengeteg kört kellett megtennem a lágyabb keverékű gumikon a nehéz autóval. Viszont nem ez volt a legnagyobb probléma, hanem az, hogy a motor vesztett erejéből. A kigyorsítási fázisokban egyre csak lassultam, ami rengeteg időmbe került” – magyarázta a lengyel versenyző.
Annak ellenére, hogy a BMW Sauber kiválóan kezdte az idei évet, Kubica úgy gondolja, hogy még sokat kell dolgozniuk ahhoz, hogy befogják a Ferrarit és a McLarent.
“Úgy gondolom, hogy közelebb kerültünk hozzájuk, azonban még néhány versenyt meg kell várnunk, hogy tisztább képet kapjunk az erőviszonyokról” – folytatta a lengyel. “Ahol a legtöbbet vesztettünk, az a végsebesség. Minden egyes mérőponton el voltunk maradva tőlük, így Malajziában, ahol sok a hosszú egyenes, mindenképpen változtatnunk kell valamit.”