A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner elárulta, hogy a fejlesztés alatt álló kinetikus energiatároló rendszer (KERS) meghibásodott akkumulátora okozott a tűzriadót szerda hajnalban a csapat főhadiszállását, ám hozzátette, senki nem volt veszélyben.
A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner elárulta, hogy a fejlesztés alatt álló kinetikus energiatároló rendszer (KERS) meghibásodott akkumulátora okozott a tűzriadót szerda hajnalban a csapat főhadiszállását, ám hozzátette, senki nem volt veszélyben.
A KERS meghibásodott akkumulátora miatt kellett kiüríteni a Red Bull Racing gyárának egyik szárnyát, ugyanis a jövő évben bevezetésre kerülő rendszer túlhevült, és füsttel árasztotta el a gyárépületet, melyet a tűzoltóknak kellett eloszlatniuk.
Horner azonban elmondta, a probléma egyáltalán nem vetette vissza a fejlesztéseket, hiszen egy teszt közben történt a meghibásodás, amire fel voltak készülve.
“A következő évben akkumulátorokat helyezünk az autókba, melyek hatalmas feszültséget tárolnak, és csúcstechnológiát képviselnek” – mondta Horner. “Valójában az történt, hogy egy kontrollált körülmények között tesztelt akkumulátor felhevült és magától elfüstölt. Egy vegyi anyagban volt a hűtés miatt, ami rengeteg füstöt eresztett ki magából. Ez körülbelül két óráig nagy felfordulást okozott, és a füstöt a tűzoltóknak kellett eloszlatniuk.”
“Semmi komoly nem volt, és egyetlen alkalmazottunk sem volt veszélyben, bár kétségkívül ki kell szorítani az ilyen és ehhez hasonló eseteket” – folytatta a szakember, aki szerint nem ők voltak az egyetlenek, akiknél ilyen tűzeset történt az elmúlt időben.
Horner továbbá úgy gondolja, hogy mivel egy teljesen új technológiáról van szó, és a fejlesztéseket is rohamléptekben kell elvégezniük, egy ideig még biztosan nem lesz tökéletes a rendszer, és a jövő évben több kiesést is okozhat majd a KERS.
“Úgy gondolom, hogy nem mi vagyunk az egyetlenek, akiknél tűzeset történt az elmúlt időben. Európa-szerte több csapat is szembetalálkozott hasonló problémával, de inkább egy tesztpadon, kontrollált körülmények között történjen meg ilyen eset, mint élesben a versenypályán.”
“Még legalább két hónap, hogy betegyük az autóba az egységet, azért is dolgozunk olyan keményen, hogy mindennemű problémát kiszűrjünk, és a rendszer abszolút megbízható legyen, mire azt élesben is bevetjük.”
“Biztos vagyok benne, hogy néhány elfüstölést látunk majd a következő évben a KERS miatt, mert ez egy teljesen új technológia, azonban az FIA ezt az utat választotta. Mivel teljesen új technológiáról van szó, még tanulnunk kell az egészet.”
A KERS elhelyezésére is komoly figyelmet kell fordítani, hogy az esetlegese meghibásodások esetén se okozzon komolyabb problémát. A csapatvezetők azt gondolják, hogy erre a legalkalmasabb az amúgy is védett benzintank alatti rész lenne.