A Toyota elnöke, John Howett úgy gondolja, hogy a Forma-1-es csapatok aligha készülnek el időben a kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS), és nem kizárt, hogy a csapatok egy része még nem alkalmazza majd az új technológiát az első versenyeken.
A Toyota elnöke, John Howett úgy gondolja, hogy a Forma-1-es csapatok aligha készülnek el időben a kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS), és nem kizárt, hogy a csapatok egy része még nem alkalmazza majd az új technológiát az első versenyeken.
A rendszer, melynek eltárolt energiáját egy gomb lenyomásával lehet majd felszabadítani a versenyeken, már a következő évben bemutatkozik a Forma-1-ben, éppen ezért néhány csapat már neki is állt a tesztelésének.
A fejlesztés, és tesztelés közben azonban már két – ismert – incidens is történt: nemrég a Red Bull istállónál okozott riadalmat egy meghibásodott eszköz, ami füsttel árasztotta el a gyárépületet, a héten pedig a BMW Sauber egyik szerelőjét érte áramütés, mikor hozzáért a tesztautó karosszériájához.
Howett szerint valamennyi versenyistálló küszködik a KERS fejlesztésével, ami véleménye szerint nem áll majd készen az éles bevetésre a 2009-es szezonnyitóra.
“Hatalmas kihívás ez mindenkinek” – nyilatkozta Howett az Autosportnak. “Rengeteget küzdünk, hogy egy versenyképes, és biztonságos energiatárolót fejlesszünk ki, ám az, hogy ez sikerül-e, egyelőre még nem tudni. Aki egy kicsit is belelát a csapatok életébe, az láthatja, hogy mindenki szenved.”
A csapatvezető továbbá azt is elmondta, hogy véleménye szerint csak az eddig felmerült hibák kijavításával nem tudják elérni a kívánt biztonsági szintet.
“A most használt akkumulátorok és feszültségszintek mellett nagyon nehéz úgy megépíteni az autót, hogy ha például baleset történik, a tűzoltók automatikusan tudják, mit kell tenniük. Ezért is félek, hogy az első versenyen még nem lesz elég biztonságos az eszköz alkalmazása” – magyarázta Howett.
“Keményen dolgozunk, hogy megoldást találjunk az akkumulátorproblémára, de komoly kétségeim vannak afelől, hogy ez a jövő év elejéig sikerülhet.”
A Honda csapatvezetője, Ross Brawn – akinek csapata állítólag elsőként vitte pályára a KERS-t a mezőnyben – szintén bevallotta, nem tartja valószínűnek, hogy az új eszközzel kezdik meg a következő évet.
“Nem mondhatok semmit biztosra” – nyilatkozta a brit szakember. “Használni fogjuk, ha az teljesítménynövekedést eredményez, ám azt egyelőre nem tudjuk, hogy ez így van-e. Azt tervezzük, hogy azzal kezdjük meg az évet, de majd meglátjuk, hogyan állunk addigra.”
“Még túl korai lenne bármit is mondani, de az új autót már a rendszer figyelembevételével terveztük, és ha annak használata előnyt jelent, akkor mindenképpen azzal kezdjük majd meg a jövő évet” – folytatta Brawn, aki egyelőre nem sok előnyt lát a KERS alkalmazásában.
“Elméletileg nyereséges a használata, de a motorba illesztése nem egyszerű. Jelenleg minimális előnyt jelent, de talán több hátránya van, mint előnye, ám ha sikerült kiismernünk, akkor biztosan hasznos lehet.”