A Forma-1 idei tizenegyedik futamát Magyarországon rendezik, ahol a Bridgestone Potenza lágy és szuper-lágy gumikeverék vizsgázik majd a 4.38 kilométeres Hungaroring éles kanyarjaiban.
A Forma-1 idei tizenegyedik futamát Magyarországon rendezik, ahol a Bridgestone Potenza lágy és szuper-lágy gumikeverék vizsgázik majd a 4.38 kilométeres Hungaroring éles kanyarjaiban.
A Magyar Nagydíjra a szezon egyik leglassabb versenypályáján kerül sor, mely számtalan kihívást tartogat a versenyzők számára.
Mivel más alkalmakkor ritkán használják a Hungaroringet, kezdetben várhatóan csúszós és nyers lesz a pálya, míg az autók föl nem hordják Bridgestone gumival. Emiatt nehéz eltalálni a helyes beállítást, de gyorsan csökkennek majd a köridők a hétvége folyamán, ahogy javul a pálya állapota.
A Hungaroring szűk, kanyargós kiképzése és a gumikat próbára tevő felülete valószínűleg szemcsésedést fog okozni az autók baloldali első abroncsánál, különösen pénteken. Emellett számolnunk kell a nagy meleggel, hiszen a magyarországi futam többnyire a versenyszezon egyik legforróbb eseménye.
Akadt persze már kivétel is, a 2006-os verseny esős pályán zajlott és igen eseménydús volt. A Hungaroring arról nevezetes, hogy Damon Hill 1997-ben itt szorult vissza a második helyre, miután sokáig vezette a versenyt Arrowsával. Ekkor első alkalommal vezette a versenyt Bridgestone abroncson versenyző pilóta a cég Forma-1-be való belépésének évében.
A jelenlegi Forma-1-es pilóták közül öt nyert eddig a Hungaroringen: Rubens Barrichello, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, Jenson Button és Lewis Hamilton. Ez lesz az 23. Magyar Nagydíj a Hungaroringen.
Hirohide Hamashima, a Bridgestone Motorsport Abroncsfejlesztési igazgatójának nyilatkozata:
Milyen kihívásokat jelent a Hungaroring?
“A Hungaroring izgalmas pálya már csak azért is, mert ritkán használják az év során. Ez azt jelenti, számolnunk kell vele, hogy a pálya tapadásának mértéke teljesen megváltozik a verseny napjára. Ez megnehezíti a helyes beállítás eltalálását és az abroncsstratégia választást, s a pilótáknak sem lesz könnyű dolguk. A szemcsésedés miatt döntő fontosságú az abroncsválasztás és meghatározó lesz az időmérőn elért eredmény, mivel nagyon nehéz előzni ezen a pályán.”
Milyen tapasztalatokat szereztek a legutóbbi jerezi tesztekből?
“Jerezben a jelenlegi Potenza médium gumikeveréket teszteltük a következő szezonra fejlesztett kétfajta slick-abronccsal együtt, melyek közül az egyiknek megnöveltük az élettartamát abroncsmelegítő használata mellett. Nagyon hasznos volt a teszt és az így kapott adatok és visszajelzések a várakozásnak megfelelőek voltak. A slick-abroncs nagyobb fokú tapadást biztosít, és a csapatok jelenleg is azzal kísérleteznek, hogyan fordíthatják ezt leginkább javukra. Természetesen kihívást jelent a csapatoknak egy új, a jövői évi szabályzáshoz tervezett abroncs használata, mivel sok minden megváltozik az autókon. Rendkívül izgalmas lesz látni a 2009-es előírásoknak megfelelő autókat verseny közben.”
Forrás: Bridgestone Magyarország