Sir Frank Williams szerint megalapozatlan Flavio Briatore vádja, miszerint egyes riválisaik a motorfejlesztések befagyasztása ellenére folyamatosan javítanak egységeiken, miközben a Renault hozzá sem nyúl V8-as blokkjához.
Sir Frank Williams szerint megalapozatlan Flavio Briatore vádja, miszerint egyes riválisaik a motorfejlesztések befagyasztása ellenére folyamatosan javítanak egységeiken, miközben a Renault hozzá sem nyúl V8-as blokkjához.
A Renault csapatvezetője, Flavio Briatore még a hétvégi Magyar Nagydíj előtt azzal vádolta meg egyes riválisait, hogy a szabályok határait kitolva, folyamatosan fejlesztik erőforrásaikat, és ezért kerültek előnybe velük szemben az elmúlt években.
Az olasz szakember vádjait az összes rivális visszautasította, ugyanis elmondásuk szerint minden egyes változtatás, amit a motorjaikon elvégeztek, szabályos volt, és az FIA engedélyével történt.
Williams szerint valóban vannak olyan csapatok, amelyek előnyt kovácsoltak a módosításokból a motorfejlesztések befagyasztása óta, azonban nem gondolja, hogy csalásról lenne szó.
“Ez egy kényes téma” – vallotta be Williams. “Van egy anekdota, amit csak másod, vagy harmadkézből hallottam, de egy olyan történet kering, miszerint egyszer egy Red Bull versenyző kiszállt Renault erőforrással hajtott autójából, majd beült egy Ferrari motorral szerelt Toro Rossóba, és csak ennyit mondott: Uramisten!. Igaz, vagy hamis, nem tudom. Én nem is akarom semmivel vádolni a Ferrarit.”
“A rendszer úgy működik, hogy mielőtt elkezded használni a motort, annak mását el kell küldened az FIA-nak megőrzésre. Azonban ha a szezon közben van egy olyan alkatrész, amelyik többször meghibásodott, és ezzel problémát okozott, akkor bizonyítékok felmutatásával kérvényezni lehet az FIA-nál annak cseréjét.”
“Úgy gondolom, hogy egyesek bátrabbak, mint mások, és többször nyújtanak be kérvényt az FIA-nak. Senki nem csal, azonban vannak emberek, akik jobban ki tudják tolni a szabályok adta határokat, és azt is tudják, hogy hol kell megállni.”
Arra a kérdésre, hogy érdemes lenne-e panaszt benyújtani a szövetségnek, Williams a következőket felelte: “A leghalványabb okunk sincsen erre. Egyes motorok jobbak, de ez az élet.”
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen még a Magyar Nagydíj előtt a BMW Magyarország által szervezett sajtóvacsorán az újságíróknak elmondta, hogy a jelenlegi motorok között minimális a különbség, pár tíz lóerő lehet, így sokkal inkább a teljes csomag határozza meg egy csapat teljesítményét, ezért sem foglalkoznak a feltételezésekkel.