A Bridgestone szakemberei arra kérték az FIA illetékeseit, hogy vizsgálják meg az új valenciai versenypálya híd-szekcióját, ugyanis attól tartanak, hogy a jelenlegi konfiguráció több defektet is eredményezhet a hétvégén.
A Bridgestone szakemberei arra kérték az FIA illetékeseit, hogy vizsgálják meg az új valenciai versenypálya híd-szekcióját, ugyanis attól tartanak, hogy a jelenlegi konfiguráció több defektet is eredményezhet a hétvégén.
A kikötőben elterülő vadonatúj versenypálya magában foglal egy forgóhidat – mely miatt egy kis rés van az aszfalton, amiben egy acéltoldó helyezkedik el, hogy megakadályozza az egyes alkotóelemek különböző hőtágulásából eredő károkat.
Bár maga a rés nem okozna gondot egy Forma-1-es autó számára, egyesek attól tartanak, hogy a két aszfalt közötti minimális szintkülönbség problémák okozója lehet a hétvégi versenyen.
A hídon lévő aszfalt magasabb, mint a pálya azt megelőző részén lévő burkolat, sőt egyes pontokon a szintkülönbség meghaladhatja a 15 millimétert, ami miatt a Bridgestone szakemberei arra kérték az FIA illetékeseit, hogy vizsgálják meg a vitatott szekciót.
A japán cégóriás ugyanis attól tart, hogy a szintkülönbség elég nagy ahhoz, hogy problémát okozzon, különösen a szuper lágy gumik esetében, amik akár defektet is kaphatnak egy nagyobb ütést követően.
“Levelet írtam Charlie-nak (az FIA versenyigazgatója), hogy nézzen utána a dolognak. A burkolat magasabb a hídon, és ha a gumik ütést kapnak, akár defektet is kaphatnak. Nem túl nagy a szintkülönbség, azonban ha korrigálni tudnak rajta, akkor az nagyon jó lenne” – mondta Hirohide Hamashima, a Bridgestone fejlesztési vezetője az Autosportnak.