Ron Dennis úgy gondolja, hogy csapata azért nem tudott harcba szállni a győzelemért a vasárnapi versenyen Valenciában, mert konzervatív stratégiát választott magának. A McLaren főnöke szerint, ha másképpen taktikáznak, Hamilton megverhette volna Massát.
Ron Dennis úgy gondolja, hogy csapata azért nem tudott harcba szállni a győzelemért a vasárnapi versenyen Valenciában, mert konzervatív stratégiát választott magának. A McLaren főnöke szerint, ha másképpen taktikáznak, Hamilton megverhette volna Massát.
A Ferrari brazil versenyzője magabiztos győzelmet aratott, miután az élről vághatott neki a vasárnapi futamnak.
Dennis azonban úgy érzi, teljesen más lett volna a helyzet, ha Hamilton nem visz magával plusz két körre elegendő üzemanyagot a szombati időmérő edzésen.
“Ismét egy kiváló teljesítményt láthattunk a Vodafone McLaren Mercedes istállótól. Az eredménnyel elégedettek lehetünk, hiszen értékes pontokat szereztünk a bajnokságban, azonban az igazság az, hogy már a szombati időmérőn elvesztettük a reményt, hogy harcba szállhassunk a győzelemért” – mondta Dennis.
“Meglátásom szerint, ha Lewis azonos üzemanyagszinttel vesz részt az időmérő edzés utolsó etapjában, mint Felipe, akkor az élről indulva irányítás alatt tarthatta volna az egész futamot Valenciában.”
A McLaren óvatosan választotta meg stratégiáját, mert attól félt, hogy pályára küldik a biztonsági autót, ám az 57 körös megmérettetés probléma nélkül lezajlott, így a brit csapat stratégiája nem volt optimális.
Hamilton a futam elején ugyan még tartani tudta a lépést Massával, a brazil versenyző a középső etapban elszakadt riválisától, akit már nem is engedett közel magához.
Dennis azonban elmondta, azért estek vissza Hamilton köridői, mert a csapat már nagyon korán úgy döntött, hogy nem kockáztat, és megelégszik a biztos második hellyel.
“A pálya karakterisztikájából adódóan, Lewis helyzete nem volt egyszerű, hiszen szinte egy olyan pont sem kínálkozott számára, ahol megpróbálhatott volna előzni. Ezt már nagyon korán felismertük, változtattunk a stratégián, és megelégedtünk a biztos második hellyel” – magyarázta a McLaren vezetője.
Heikki Kovalainen, aki negyedik helyével hozzájárult ahhoz, hogy csapata nyolc pontra megközelítse a Ferrarit a konstruktőrök versenyében, elmondta, a dobogóra hajtott, ám folyamatosan a tapadás hiányával küzdött a versenyen.
“Jól kaptam el a rajtot, és már az első kanyarban elmentem Raikkönen mellett” – magyarázta a finn. “Azonban azt követően nem voltam túlságosan elégedett a verseny alakulásával, mert nem volt meg a megfelelő tapadásom a keményebb keverékű abroncsokon az első két etapban – ami végül az utolsó etapra megoldódott a lágyabb gumikon.”
“Ennek eredményeképpen egy kicsit közelebb tudtam kerülni Robert Kubicához, ám már nem volt elég időm ahhoz, hogy megelőzzem. Nem szomorkodom, mert végül is öt pontot szereztem, bár a dobogó nyilván jobb lett volna” – tette hozzá Kovalainen.