Exkluzív interjú Vitantonio Liuzzival - F1VILÁG.HU

Exkluzív interjú Vitantonio Liuzzival

HIRDETÉS

A Force India teszt- és tartalékversenyzője, Vitantonio Liuzzi a monzai teszt ebédszünetében válaszolt lapunk kérdéseire…

A Force India teszt- és tartalékversenyzője, Vitantonio Liuzzi a monzai teszt ebédszünetében válaszolt lapunk kérdéseire…

Tavaly szeptemberben, ha még emlékszel, együtt utaztunk Londonból Milánóba a repülőn.
Vitantonio Liuzzi: Igen, emlékszem.

Ez az angliai látogatás kapcsolatban volt a Force Indiával kötött szerződéseddel?
Vitantonio Liuzzi: Nem, az még túl korai lett volna. A szerződésem csak októberben lépett életbe, amikor már vége volt a szezonnak. A Force India indulása is csak akkor vált biztossá, amikor Mallaya úr megvette a csapatot, és elkezdhettek a jövő évi terveken dolgozni (pilóták, program).

Hogy érzed magad a csapatnál?
Vitantonio Liuzzi: Elég jól, sokat kell még tennünk ahhoz, hogy versenyképes csapattá váljunk. A jó alap már megvolt – ami az eredeti Jordan csapat – mely sok kiváló tapasztalattal rendelkezett. Ám még hosszú út áll előttünk, de sokat várunk az autótól. A fejlesztés egy nagyon érdekes, és nem egyszerű feladat.

Milyen a kapcsolatod a két pilótával?
Vitantonio Liuzzi: Nagyon jó a kapcsolatom Giancarlóval, kiválóan tudunk együtt dolgozni az autó fejlesztésében. Adrian fiatalabb, és hozzánk képest még kezdő, sokkal kevesebb a tapasztalata, ezért kevésbé tud részt venni a fejlesztésben, de mi hárman jó csapat vagyunk, összességében jól tudunk együtt dolgozni.

Melyikük vezetési stílusa hasonlít inkább a tiedhez?
Vitantonio Liuzzi: Főleg Giancarlo stílusa hasonlít, az autót is hasonlóan állítjuk be. Adrian vezetési stílusa teljesen más, például sokkal később fékez, mint mi.

Mennyi időt töltesz a Force India silverstone-i bázisán a gyárban?
Vitantonio Liuzzi: Havonta 4-5 napot, nincs sok időm menni, de ha ott vagyok, akkor a szimulátoron gyakorlok a mérnökömmel; vagy a tesztről, versenyekről készítjük a jelentést.

Ha jól tudom, nem vagy teljesen elégedett a harmadik pilóta státuszoddal, ugye? Mik a kilátások, hogy visszakerülj a versenyzői státuszba?
Vitantonio Liuzzi: Természetesen nem vagyok elégedett, ez nem az, amit szeretek és akarok csinálni. Amilyen gyorsan csak lehet, szeretnék visszakerülni a versenyülésbe. Ezen is dolgozom, és nagyon bizakodó vagyok.

Remélem sikerül. Tudnál mondani pár szót arról, hogy mi a feladata a harmadik pilótának? Ez teljes munkaidős állás?
Vitantonio Liuzzi: Igen, minden időmet kitölti. Kívülről könnyűnek tűnik, de sokszor elfoglaltabb vagyok, mint a pilóták, mivel ott vagyok minden versenyen, teszten, rendezvényen. Ez a feladatkör nagyon technikai, műszaki jellegű. Már elkezdtük a jövő évi autó fejlesztését, melyről visszajelzéseket kell adni. Több kilométert tettem már meg idén, mint a többi csapatok tesztpilótái. A tesztek során általában én ülök autóba az első nap, ez a feladatom, de a pilótafülkében sokkal jobban is érzem magam.

Voltál a Magyar Nagydíjon is? A jótékonysági focimeccsen is játszanod kellett volna, de nem láthattunk. Sok rajongódat ismerem, aki emiatt csalódott volt.
Vitantonio Liuzzi: Természetesen voltam Magyarországon, nem hagytam volna ki, de idén sajnos csak később tudtam menni, pénteken érkeztem, amivel összezavartam a rajongóimat, és nem tudtunk találkozni. Általában, főleg a focimeccsek alkalmával nagyon sok ember szeretne találkozni velem, de sajnos most nem tudtam menni

Hirdetés

Melyik a kedvenc pályád?
Vitantonio Liuzzi: Nagyon szeretem Spa-t, nagyon gyors és technikás pálya.

Esőben, vagy inkább szárazon?
Vitantonio Liuzzi: Mindegy, szeretem esőben is, mert izgalmasabbá teszi, de szárazon is nagyon jó pálya.

Mi a véleményed az új váltóról, amit Valenciában vetettetek be?
Vitantonio Liuzzi: Szerintem ez egy nagy előrelépés a csapatnak, és nagyon jó eredményeket mutat. Ezen a héten is teszteljük például a váltó megbízhatóságát.

Mit teszteltek még a váltón kívül?
Vitantonio Liuzzi: Ma főként a monzai futamra készülünk: leszorító erővel kapcsolatos dolgokat, néhány aerodinamikai újítást, különböző hátsó szárnyakat és karosszéria elemeket próbálgatunk.

A következő a spa-i futam lesz. Van valami hasonlóság a két pálya között? Lehet valahogy készülni rá?
Vitantonio Liuzzi: Sajnos nem, Monza tejesen egyedi pálya.

Mi a véleményed a slick gumiabroncsokról?
Vitantonio Liuzzi: Nagyon jó véleménnyel vagyok róla. Más vezetési stílust kíván meg, és több lehetősége van a pilótának megmutatni a tehetségét. Ez egy igen pozitív dolog.

Jobb a kipörgésgátló nélkül vezetni?
Vitantonio Liuzzi: Sokkal jobb nélküle, minden valóságosabb, ez szintén több esélyt ad a pilótának megmutatni, hogy mit is tud valójában.

Hogyan tartod magad formában? Gondolom, ugyanolyan fittnek kell lenned, mint a versenyzőknek.
Vitantonio Liuzzi: Igen, mindenképpen. A formában tartás fő módja a tréningezés a tréningezés és a tréningezés, minden nap. Sok futás, bár nem szeretek edzőteremben futni. Sok időt töltök az uszodában és a konditeremben. A lényeg, hogy folyamatosan kell csinálni, nem ér véget a dolog a nap végén, mert másnap újra kezdődik elölről.

Köszönöm szépen az interjút.
Vitantonio Liuzzi: Köszönöm én is.

A beszélgetés után Tonionak maradt egy kis ideje autógrammokat osztogatni a rá váróknak, majd ment is, hogy tovább tesztelje az autót. A második nap Adrian Sutil tesztelt, akivel egy hosszabb interjút is sikerült készítenünk.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Exkluzív interjú Vitantonio Liuzzival
A versenypályáról az iskolapadba: Új irányt vett Vettel pályafutása
Időkapszulát helyeztek el a felújítás alatt álló Hungaroringen
Marko: Verstappen a Red Bull vezére lett a nehéz időszakban
Nincs magabiztosság a Red Bullnál a 2025-ös autó fejlesztése terén

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!