A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cégóriás egyelőre még nem döntött arról, hogy átálljon-e az egyen-esőgumikra.
A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cégóriás egyelőre még nem döntött arról, hogy átálljon-e az egyen-esőgumikra.
“Továbbra sem tiszta a kép” – mondta a Bridgestone fejlesztési vezetője, Hirohide Hamashima az Autosportnak.
“Tesztelni fogjuk a következő szezonban, és aztán levonjuk a megfelelő következtetéseket.”
“A tesztekre már magunkkal vittük, de eddig még nem tudtuk kipróbálni, mert nem volt eső.”
A csapatok arra kérték a Bridgestone vezetését még a tavalyi évben, hogy dolgozzanak ki egy új esőgumit, mert túlságosan nagy a teljesítménybeli különbség a jelenlegi intemediate és extrém esőgumik között.
Hamashima azonban elmondta, a csapatok már megváltoztatták véleményüket és ők is úgy gondolják, hogy a kétfajta esőgumi biztonságosabb lehet.
“Kétfajta esőgumit preferálunk, mert az nagyobb biztonságot jelen” – mondta. “Csakis azért fejlesztettünk ki egy új abroncsot, mert azt a csapatok kérvényezték. Azonban mára már más a véleményük. Nem akarnak csak egy esőgumit.”
“A tavalyi nürburgringi futam után került előtérbe ez a téma, mikor egyesek normál, mások pedig extrém esőgumit használtak. A Force India vezette a versenyt a piros zászló után, és talán ez volt az oka, legalábbis szerintem” – tette hozzá a japán szakember.