A BMW igazgatója, Mario Theissen attól tart, hogy a kezdeményezés, miszerint megpróbálják egységesíteni a motorok teljesítményét a Forma-1-ben, komoly kihatással lehet a költségekre, és nem negatív, hanem pozitív irányban.
A BMW igazgatója, Mario Theissen attól tart, hogy a kezdeményezés, miszerint megpróbálják egységesíteni a motorok teljesítményét a Forma-1-ben, komoly kihatással lehet a költségekre, és nem negatív, hanem pozitív irányban.
Egyes csapatok, beleértve a Renault-t, a Red Bull Racinget, és a Hondát, azon vannak, hogy javaslatot tegyenek az FIA illetékeseinek, miként lehetne közelebb hozni a motorok teljesítményét az F1-ben.
Mindez azok után került szóba, hogy a Renault vezetője, Flavio Briatore hangot adott nemtetszésének, miszerint egyes csapatok a motorfejlesztési tilalom ellenére is belenyúlnak motorjaikba, és javítanak azok teljesítményén.
Theissen azonban nem gondolja, hogy a motorfejlesztési tilalom feloldása lenne a legmegfelelőbb megoldás a helyzet kezelésére, tovább azt is elmondta, hogy meglátása szerint így is minimális különbségek vannak az egyes motorok között a Forma-1-ben.
“Ha feloldjuk a motorfejlesztési tilalmat, akkor a költekezési verseny azonnal megkezdődik, és ez nem fog rövid ideig tartani” – mondta a német szakember. “Éppen ezért én annak a híve vagyok, hogy ne költsünk többet ezekre a motorokra, tartsunk meg úgy, ahogy vannak, de már koncentráljunk a következő generációs erőforrásokra.”
Arra a kérdésre, hogy milyen módon lehetne egységesíteni a motorokat, Theissen a következőket válaszolta az Autosportnak: “Nagyon nehéz, de nem vagyok benne biztos, hogy szükségszerű. Szerintem túllihegték az elmúlt hetekben ezt az ügyet.”
“Nem hiszem, hogy olyan nagy különbség lenne az egyes motorok között, és azt, hogy ez olyan döntő teljesítménybeli különbséget eredményezne.”