A Renault kétszeres bajnoka, Fernando Alonso végzett az élen a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén, ahol a versenyzők tovább folytatták a felkészülést a sport történetének első éjszakai versenyére. A második Lewis Hamilton lett, akit Felipe Massa követett.
A Renault kétszeres bajnoka, Fernando Alonso végzett az élen a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén, ahol a versenyzők tovább folytatták a felkészülést a sport történetének első éjszakai versenyére. A második Lewis Hamilton lett, akit Felipe Massa követett.
Fernando Alonso nem kis meglepetést okozott Szingapúrban, mikor a délutáni tréning utolsó pillanatiban megfutott gyorskörével, elhappolta Lewis Hamilton elől az edzéselsőséget.
A Renault versenyzője 0.098 másodperccel bizonyult gyorsabbnak, mint a bajnokság élén álló Hamilton, akit legnagyobb riválisa, a Ferrari brazilja, Felipe Massa, és a másik McLarennel Heikki Kovalainen követett a harmadik, illetve a negyedik helyen, míg Nico Rosberg az ötödik lett a Williamsszel.
Hamilton diktálta a tempót az egész edzésen, már korán átvette a vezetést Rosbergtől, és folyamatosan növelte előnyét a többiekkel szemben.
Massa, akinek többször is használnia kellett a menekülő utakat, tizenöt perccel az edzés vége előtt viszont átvette a vezetést riválisától, akit csapattársa, Kovalainen is megelőzött.
Hamilton azonban nem várt sokáig, feltetette autójára a lágyabb keverékű abroncsokat, és az utolsó percekben megfutott 1:45.752-es idejével 0.041 másodpercet verve Massára, az élre állt.
A McLaren brit pilótája szinte már a zsebében érezte a “győzelmet”, mikor egykori márkatársa, Fernando Alonso színre lépett, és 1:45.654-es fantasztikus körével megszerezte a meglepetés első helyet.
Mindezek ellenére a nap legjobb ideje így is Hamilton nevéhez fűződik, aki a délelőtti edzésen 1:45.518-as kört teljesített. A mezőny egyébként jóval gyorsabb volt, mint az első tréningen, ami azt bizonyítja, hogy a felgumizott aszfalt egyre jobb köridők elérésére ad lehetőséget.
Az első négy mögött Rosberg volt az első, aki az egész edzésen kiválóan teljesített. A Williams német versenyzőjét Robert Kubica követte a BMW-vel, míg az első tíz sorát Kimi Raikkönen, Jenson Button, Kazuki Nakajima, és Timo Glock zárta.
Bár a második edzés nem volt olyan mozgalmas, mint az első, azonban itt is akadtak “látványosságok”. A Toyota német versenyzője elvesztette első szárnyát, mikor megpördült a hetes kanyar kijáratánál, és nekicsapta autóját a falnak.
A másik igen necces eset Sebastien Bouridais, és Nick Heidfeld nevéhez fűződik. A Toro Rosso francia versenyzője éppen hajtott ki a boxutcából, miközben a BMW német pilótája megkezdte gyorskörét, és száguldott az első kanyar felé. A két versenyző kis híján összeütközött az első kanyarban, ám szerencsére mindketten nagyon jól reagáltak, és kihasználták az aszfaltozott bukótér adta lehetőségeket.
A szokatlan egy órás szünet azt eredményezte, hogy a szervezőknek két perccel el kellett tolniuk a második tréning kezdésének időpontját, ugyanis a Paddock Club vendégek még a boxutcában voltak.
A különleges időbeosztás rossz hír volt Mark Webber és a Red Bull számára, ugyanis az energiaital-gyárosoknak nem volt elég idejük arra, hogy időben megjavítsák az ausztrál összetört versenyautóját. Webber végül az edzés 27. percében kihajthatott a pályára, de így is a leglassabb volt.
A Force India versenyzője, Giancarlo Fisichella szintén bajba került. Az olasz pilóta kiválóan teljesített az edzés első felében, ám egy váltóprobléma miatt ki kellett hagynia az utolsó háromnegyed órát, így csak a tizenhetedik pozícióban végzett.
Szingapúri Nagydíj, második szabadedzés:
1. Alonso Renault 1:45.654 30 2. Hamilton McLaren-Mercedes 1:45.752 + 0.098 28 3. Massa Ferrari 1:45.793 + 0.139 31 4. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:45.797 + 0.143 31 5. Rosberg Williams-Toyota 1:46.164 + 0.510 34 6. Kubica BMW Sauber 1:46.384 + 0.730 36 7. Raikkonen Ferrari 1:46.580 + 0.926 25 8. Button Honda 1:46.901 + 1.247 32 9. Nakajima Williams-Toyota 1:47.013 + 1.359 32 10. Glock Toyota 1:47.046 + 1.392 22 11. Webber Red Bull-Renault 1:47.137 + 1.483 15 12. Piquet Renault 1:47.145 + 1.491 35 13. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:47.300 + 1.646 33 14. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:47.487 + 1.833 24 15. Coulthard Red Bull-Renault 1:47.640 + 1.986 31 16. Heidfeld BMW Sauber 1:47.760 + 2.106 36 17. Fisichella Force India-Ferrari 1:47.965 + 2.311 12 18. Barrichello Honda 1:48.009 + 2.355 25 19. Trulli Toyota 1:48.059 + 2.405 28 20. Sutil Force India-Ferrari 1:48.311 + 2.657 36