A Red Bull Racing vezetése értetlenül áll Mark Webber szingapúri kiesése előtt, és a vezetőség úgy gondolja, hogy egy közeli villamos által generált statikus elektromos impulzus okozta az ausztrál pilóta vesztét.
A Red Bull Racing vezetése értetlenül áll Mark Webber szingapúri kiesése előtt, és a vezetőség úgy gondolja, hogy egy közeli villamos által generált statikus elektromos impulzus okozta az ausztrál pilóta vesztét.
Webber egy mechanikai probléma miatt volt kénytelen feladni a küzdelmet a Szingapúri Nagydíjon, ami azért is érdekes, mert az idei évben eddig még soha nem volt ilyen jellegű meghibásodása csapatának.
Bár az ausztrál pilótának minden esélye megvolt arra, hogy az első biztonsági autós periódust kihasználva, felállhasson a dobogóra, a verseny 30. körében ki kellett hajtania a boxba, ugyanis elromlott a sebességváltója.
A csapat vezetője, Christian Horner szerint furcsa jelenség áll a történtek hátterében.
“A tizenhármas kanyarban a váltó egyszerre két fokozatot próbált kapcsolni” – mondta Horner az Autosport magazinnak. “A váltást vezérlő moog szelep egy külső tényező hatására hetesbe akart kapcsolni, miközben még ötös fokozatban volt.”
“Azonban az alapos vizsgálat után kijelenthető, hogy ezt a szoftver nem engedte volna meg. Abban a pillanatban egy elektromos impulzust mértünk, ami valószínűleg aktiválhatta a moog szelepet.”
“Pontosan ugyanez történt Sebastien Bourdias-val is a pénteki edzésen, ugyanezen a helyen. Egy villamos vonal fut a pálya alatt ebben a kanyarban, és nagyon úgy tűnik, hogy a statikus elektromosságot gerjesztő villamos éppen abban a pillanatban haladt át a pálya alatt, mikor Mark éppen ott volt” – tette hozzá Horner.