A Forma-1-es csapatok vezetői úgy gondolják, hogy a sportnak azt a célt kell kitűznie maga elé, hogy újabb és újabb környezetbarát technológiák jelenjenek meg a jövőben, melyeket az utcai autók frontján is kamatoztatni tudnak a későbbiekben.
A Forma-1-es csapatok vezetői úgy gondolják, hogy a sportnak azt a célt kell kitűznie maga elé, hogy újabb és újabb környezetbarát technológiák jelenjenek meg a jövőben, melyeket az utcai autók frontján is kamatoztatni tudnak a későbbiekben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség minden erejével azon van, hogy változtasson a Forma-1 jelenlegi szabályrendszerén, és egyre több környezetbarát technológiát vezessen be a jövőben, kezdve a 2009-es idényben debütáló kinetikus energiatároló rendszerrel (KERS).
Azonban a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen, és a Honda csapatfőnöke, Ross Brawn szerint mindemellett komoly hangsúlyt kell fektetni arra is, hogy a bevezetésre kerülő technológiáknak legyen értelme, és az utcai autók frontján is használhatóak legyenek.
“Elviekben bízunk benne, hogy a KERS csak az első azon hatékony és környezetbarát technológiák között, melyek fokozatosan bevezetésre kerülnek a sportban” – mondta Theissen.
“Azonban óvatosnak kell lennünk, hogy ne csináljunk olyan dolgokat, amelyeknek nincsen értelme. A változtatásnak az utcai autók frontján is meg kell térülnie. Továbbá törekednünk kell arra, hogy a lehető leghatékonyabbak legyünk mind a környezet védelme, mind pedig a befektetett munka tekintetében.”
“Azonban úgy gondolom, hogy jó úton haladunk. Ami a jövőt illeti, én azt várom, hogy az erőátvitel megváltozik, és a jelenlegi belsőégésű motorokat illetve váltót egy komplex egység váltja majd fel, mely egy kisebb hengerűrtartalmú belsőégésű motort, egy elektromotort, egy elektromos tárolóegységet, valamint egy elektronikusan vezérelt, teljesen más típusú váltót tartalmaz majd.”
Brawn mindenben egyetértett kollégájával, és a következőkkel folytatta: “A Forma-1-nek törekednie kell arra, hogy a jövőben a különböző környezetvédelmi szempontokat figyelemben tartva alkosson szabályokat.”
“A hibrid és hővisszanyerő technológiák alkalmazhatósága az utcai autókban is azt bizonyítja, hogy az F1 fontos szerepet játszhat az energia hatékony és környezetbarát technológiák kifejlesztésében” – tette hozzá a Honda csapatvezetője.