A Renault kétszeres bajnoka, Fernando Alonso idei második győzelmét aratta a Japán Nagydíjon. A második a BMW Sauber lengyel pilótája, Robert Kubica lett, akit a címvédő, Kimi Raikkönen követett a harmadik helyen, míg Massa egy, Hamilton pedig nulla pontot szerzett.
A Renault kétszeres bajnoka, Fernando Alonso idei második győzelmét aratta a Japán Nagydíjon. A második a BMW Sauber lengyel pilótája, Robert Kubica lett, akit a címvédő, Kimi Raikkönen követett a harmadik helyen, míg Massa egy, Hamilton pedig nulla pontot szerzett.
A pole-ból induló Lewis Hamilton beragadt, így a mellőle induló Kimi Raikkönen könnyedén elment mellette a célegyenesben.
A McLaren brit versenyzője azonban nem hagyta magát – feleslegesen kockáztatva – beszúrt finn riválisa mellé, ám csúnyán elfékezte magát, mellyel kiszorította Raikkönent a bukótérbe, amiért később egy áthajtásos büntetést kapott.
Az élen nagy volt a kavarodás, többen is elhagyták a pályát az első kanyarban, amit kihasználva, a BMW-s Robert Kubica felugrott az élre, akit a Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso követett a második pozícióban.
A mezőny hátsó régiójában David Coulthard és Kazuki Nakajima összetörte autóját, azonban szerencsére nem kellett pályára küldeni a biztonsági autót.
Hamilton közben visszacsúszott a hetedik pozícióba, akit legnagyobb riválisa, Massa követett. A Ferrari brazilja keményen támadta ellenfelét, aki mellett el is ment a második körben. A brit versenyző azonban a tizenegyes kanyarban visszatámadott – vesztére –, ugyanis összeértek, aminek ő itta meg a levét. Hamilton megpördült és egyik pillanatról a másikra a mezőny végén találta magát. A McLaren titánja azonnal behajtott a boxba, hogy “egy kiállásos” stratégiára váltson.
A sportfelügyelők azonnal meg is kezdték az eset kivizsgálását, a megtorlás ebben az esetben sem maradt el, Massa áthajtásos büntetést kapott.
Közben az élen Kubica szépen tartotta vezető pozícióját Alonso előtt, akit Heikki Kovalainen követett, ám a finn pilóta autója megadta magát, és feladni kényszerült a küzdelmet, mellyel Raikkönen megörökölte tőle a harmadik helyet.
A kiállások első körét a Ferrari finn pilótája kezdte meg a 17. körben, akit az élen autózó Kubica, és egy körrel később Alonso követett, miközben a bajnokság első két helyén álló Hamilton és Massa letöltötte büntetését, mellyel további pozíciókat veszítettek.
Alonso a boxban megelőzte Kubicát, akitől – a könnyebb autóval – körről körre lépett el, és a kiállásokat követően majd’ tíz másodperces előnyre tett szert az élen. Raikkönen tartotta harmadik helyét, ám nem tudott közelebb kerülni az előtte állókhoz. A Ferrari világbajnokát Jarno Trulli követte, Piquet, és a Toro Rosso duója, Bourdais és Vettel előtt.
A futam felénél járva, Massa a büntetéssel csak a tizenkettedik pozícióban autózott, egy perces lemaradásban az élen állóhoz képest. A brazilt Hamilton követte, aki egyre közelebb került riválisához, ám a nyolcadik, utolsó pontszerző helytől mindketten fél másodpercre voltak.
Az élen autózó Alonso 25 körrel a futam vége előtt teljesítette utolsó kiállását. Annak ellenére, hogy a mögötte haladó Kubica csak néhány körrel később hajtott ki a boxba, a lengyel nem tudott közelebb kerülni spanyol riválisához, sőt teljesen magára húzta Raikkönent, aki azonnal támadást is indított ellene.
Kettejük csatája a negyedik helyen álló Piquet-nek jött jól, aki miután utolsó kiállását követően elment Trulli mellett, teljesen megérkezett Raikkönen mögé, így hárman is csatában voltak a második helyért, miközben Alonso már 15 másodpercre növelte előnyét a követő bollyal szemben, így a végére vissza is vehetett.
Az utolsó körökben a sorrend már nem változott, Alonso magabiztos győzelmet aratott – idén már másodszor. Kubica behozta a második helyre a BMW-t, akit Raikkönen követett a harmadik pozícióban.
A Renault boldog lehetett, hiszen Alonso csapattársa, Nelsinho Piquet a negyedik helyre hozta be autóját a Toyota olasz pilótája, Jarno Trulli elé, akit a Toro Rosso duója, Sebastien Bourdais és Sebastian Vettel követett. Az utolsó pontszerző helyen a Ferrari bajnoki esélyese, Felipe Massa végzett, aki az utolsó körökben hatalmas tempót diktált, és megelőzte Webbert.
A Ferrari brazilja ezzel egy pontot faragott hátrányából a tizenkettedik pozícióban végző Hamiltonnal szemben, míg a Ferrari visszavette vezető pozícióját a McLarentől a konstruktőrök versenyében.
A sportfelügyelők azonban a verseny után vizsgálni fogják Massa és Bourdais ütközését az első kanyarban, így a végeredmény még nem hivatalos.
Japán Nagydíj, verseny:
1. Alonso Renault (B) 1h30:21.892 2. Kubica BMW Sauber (B) + 5.283 3. Raikkonen Ferrari (B) + 6.400 4. Piquet Renault (B) + 20.570 5. Trulli Toyota (B) + 23.767 6. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 34.085 7. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) + 39.207 8. Massa Ferrari (B) + 46.158 9. Webber Red Bull-Renault (B) + 50.811 10. Heidfeld BMW Sauber (B) + 54.120 11. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1:02.096 12. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1:18.900 13. Barrichello Honda (B) + 1 kör 14. Button Honda (B) + 1 kör 15. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1 kör Leggyorsabb kör: Massa, 1:18.426 Kiesők: Fisichella Force India-Ferrari (B) 22 Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 17 Sutil Force India-Ferrari (B) 9 Glock Toyota (B) 7 Coulthard Red Bull-Renault (B) 1