A Williams istálló résztulajdonosa, Patrick Head, aki korábban technikai igazgatóként tevékenykedett, úgy gondolja, a csapatoknak kétszer is meg kell majd gondolniuk, hogy az új rendszerrel kezdik-e meg a jövő évet az F1-ben.
A Williams istálló résztulajdonosa, Patrick Head, aki korábban technikai igazgatóként tevékenykedett, úgy gondolja, a csapatoknak kétszer is meg kell majd gondolniuk, hogy az új rendszerrel kezdik-e meg a jövő évet az F1-ben.
A Toyota már a múlt héten megerősítette, hogy nagy valószínűséggel csak a 2009-es szezon közepén veti majd be először élesben saját fejlesztésű kinetikus energiatároló rendszerét (KERS), ugyanis a biztonsági és megbízhatósági kérdések mellett az is felmerült, hogy egyáltalán előnyt jelent-e az új eszköz használata a kezdetekben.
Mivel az új egység súlya körülbelül 25 és 60 kilogramm között mozog, egyes csapatok úgy vélik, hogy az új rendszer használatával járó (ideiglenes) extra erőfölény eltörpül amellett, amit az autó hátsó részén jelentkező túlsúllyal járó hátrány jelent – ugyanis a jövő évben bevezetésre kerülő slick (sima felületű) gumik miatt mindenki arra törekszik, hogy orr-nehéz legyen az autója.
“Jelenleg négy barázda van az első gumikon, pedig kezdetben csak három volt, és szintén négy barázda a hátsó gumikon” – magyarázta Head.
“Ha pedig eltűntetjük ezeket a barázdákat, akkor az első abroncsok futófelülete relatíve nagyobb mértékben fog megnőni, mint a hátsóké, ami vélhetően azt eredményezi, hogy mindenki előrébb akarja majd helyezni az autó tömegközéppontját.”
“Azt nem tudom, hogy mi a helyzet a többi csapatnál, azonban nálunk szinte az összes ballasztot ki kellett venni a KERS beszerelésekor, amit nem is tudtunk előrébb helyezni, mint az oldalirányú törésteszt ütközési felülete, így nagyon nehéz elérni egy olyan súlyelosztást, ami elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy sikeres legyen az autó a jövő évben.”
“Éppen ezért nem lepődnék meg azon, ha a szezonnyitón Melbourne-ben több olyan autó is rajthoz állna, ami már a KERS beszerelésére alkalmas, azonban mégsem kap helyet benne az eszköz.”
“Figyelemben kell tartani azt is, hogy ha kielemezzük a KERS-ben lévő potenciált, akkor körönként hozzávetőlegesen 0.1 és 0.3 közötti, de maximum 0.35 másodpercnyi javulást lehet elérni, leszámítva azt, hogy esetleg könnyebb vele előzni.”
“Azonban azzal, hogy nem megfelelő az autód súlyelosztása a gumik szempontjából, ennél a néhány tizednél biztosan többet lehet bukni körönként, így akár az is elképzelhető, hogy a KERS használata kezdetben nem hogy előnyt, hanem hátrányt jelenthet” – tette hozzá Head, aki szerint nem csak a Toyota halasztja el az új rendszer bevetését a szezon közepére.