Sokakat megbotránkoztatott a BMW Sauber hétfőn bemutatott hibrid autója, melynek aerodinamikai csomagja nem túl tetszetős, amit a csapat tesztpilótája, Christian Klien is megjegyzett, bár hozzátette, sokkal jobb vezetni, mint nézni az új modellt.
Sokakat megbotránkoztatott a BMW Sauber hétfőn bemutatott hibrid autója, melynek aerodinamikai csomagja nem túl tetszetős, amit a csapat tesztpilótája, Christian Klien is megjegyzett, bár hozzátette, sokkal jobb vezetni, mint nézni az új modellt.
A jövő évtől radikálisan megváltoznak az aerodinamikai szabályok, ami a versenygépek kinézetére is rányomja bélyegét.
A BMW Sauber tegnap vitte először pályára hibrid autóját, melyen már helyet kapott a 2009-es szabályok szerint megépített első-, illetve hátsó szárnyelem, ami igencsak feltűnést keltett a katalán ringen.
Az igen széles első-, illetve jóval keskenyebb hátsó szárny egy roppant szokatlan, már-már torz autót eredményezett, nem is beszélve arról, hogy a átmeneti autó orrkúpja is megváltozott, leginkább a 2004-es Williams rozmárorrát idézi, butított verzióban.
Minderről a csapat tesztpilótájának, Christian Kliennek sincsen más véleménye, azonban elmondta, hogy kinézete ellenére, nincs probléma az autó vezethetőségével, bár továbbra is gondot okoz a slick gumik megfelelő hőmérsékletre hevítése.
“Még soha nem láttam ennél szexisebb autót” – viccelődött az osztrák versenyző a tesztek első napját követően.
“Mindenki számára nagyon újnak tűnik. Számomra, jelen pillanatban ez a legrondább Forma-1-es autó, amit valaha láttam. Egyszerűen nincs meg az összhang. Azonban meggyőződésem, hogy hozzá fogunk szokni. Még számos módosítás lesz a márciusi szezonnyitóig.”
“Viszont ami a vezethetőséget illeti, azzal nincsen probléma. Ahogy azt láthatták is, a köridők már most elég jók. Még számos újítás érkezik a télen. Az új aerodinamikai csomag jóval kisebb leszorító erőt generál, azonban ezt valamelyest kompenzálják a slick abroncsok.”
“Különösen a lassabb kanyarokban van nagyobb tapadása a slick gumiknak. A nagyobb sebességű ívek trükkösek, azonban a legnagyobb problémát a hideg okozta az első tesztnapon” – magyarázta Klien, aki szerint még van mit dolgozni az új gumikon.
“Az első abroncsok nehezen melegednek. Nem vagyok abban biztos, hogy ezen javítanak, de egyelőre úgy tűnik, hogy nehezen lehet felmelegíteni a gumikat, még akkor is, ha magasabb a levegő, illetve az aszfalt hőmérséklete.”
“Mindezek ellenére meglátásom szerint a slick gumik bevezetése helyes döntés volt. Az autók sokkal jobban néznek ki a slick gumikon. Továbbá fontos, hogy időközönként változtassunk a szabályokon, mert egyes csapatoknak csak így van lehetőségük a felzárkózásra, illetve a sebesség kordában tartására. Most körülbelül két másodpercet vesztettünk körönként.”
Bár az új szabályok azt a célt is hivatottak szolgálni, hogy növeljék az előzések számát a sportban, Klien szerint az autók megváltozott aerodinamikája sem lesz elég ahhoz, hogy követő autó közelebb kerüljön az előtte haladóhoz.
“Még az új aerodinamikával sem érhető el, hogy közvetlenül az előtted lévő mögött haladj. Majd az első néhány versenyen ezt meglátjuk. Azonban az első kanyarban inkább azzal lesz elfoglalva az ember, hogy ne hagyja el az első szárnyát (ami teljesen kiér az első gumik külső pereméig).”
“A reggeli edzésen nem voltunk biztosak abban, hogy megfelelően be tudjuk majd venni az utolsó sikánt, ahol a kerékvető elég magas, azonban ez végül nem jelentett problémát” – tette hozzá az osztrák.