A jövő évi szabályok szerint megépített F1-es versenygépek talán elsőre ijesztőnek tűnnek, azonban az első benyomások szerint az alacsonyabb és szélesebb első, illetve a magasabb és keskenyebb hátsó szárnyelem megkönnyíti az előzéseket.
A jövő évi szabályok szerint megépített F1-es versenygépek talán elsőre ijesztőnek tűnnek, azonban az első benyomások szerint az alacsonyabb és szélesebb első, illetve a magasabb és keskenyebb hátsó szárnyelem megkönnyíti az előzéseket.
A csapatok a héten megkezdték a felkészülést a jövő évre Barcelonában, ahol többen már be is vetették új első- illetve hátsó szárnycsomagjukat, amit már az új aero szabályok szerint építettek meg.
Az Előzési Munkacsoport (OWG) az elmúlt évben rengeteget dolgozott azon, hogy olyan aerodinamikai szabályokat alkosson, melyekkel növelni lehet az előzések számát a királykategóriában.
A szakemberek egyöntetű véleménye az volt, hogy az elmúlt években nagyrészt azért láthattunk kevés előzést a sportban, mert a követő autó nem tudott elég közel kerülni az előtte haladóhoz, ugyanis hátsó szárny olyan turbulenciát generált, ami miatt a követő autó veszített leszorító erejéből és tapadásából, azaz nem volt olyan hatékony, mint a tiszta levegőben.
Ennek érdekében a jövő évtől változtatnak a szárnyelemek méretén és pozícióján, valamint a légörvények elkerülése érdekében lecsupaszítják az autók karosszériáját, azaz levetetik az összes “felesleges” szárnyacskát a vázról.
Az e heti teszteken a BMW Sauber volt az egyedüli olyan csapat, amely már hibrid autóival gördült pályára, azaz nem csak az új szárnycsomagot, hanem az átmeneti kasztnit is bevezette.
A német-svájci csapat tesztpilótája, Christian Klien elégedetten nyilatkozott a teszt után, és elmondása szerint az új szabályok figyelembe vételével megépített autóval könnyebb közelebb kerülni elöl haladóhoz.
Méghozzá azért, mert a lecsökkentett felületű hátsó szárnyelem jóval kisebb turbulenciát generál, nem is beszélve arról, hogy az alacsonyabb és szélesebb első szárny stabilabbá tesz a követő autó elejét.
Ehhez pedig hozzájön a slick gumi (ami alapból nagyobb mechanikai tapadást biztosít), illetve a kinetikus energiatároló rendszerben (KERS) rejlő potenciál, amit akár az előzések megkönnyítése érdekében is használhatnak a versenyzők a futamok alatt.
“Még van mit csiszolni rajta, azonban mikor megnyomtam a gombot, azonnal éreztem a különbséget. Komoly segítség lehet, különösen az előzésekkor” – mondta a teszt után a BMW német pilótája, Nick Heidfeld.
A hírek szerint a BMW által fejlesztett KERS akár 80 lóerővel is megdobhatja a motor teljesítményét.