A BMW Sauber német pilótája, Nick Heidfeld elégedettségének adott hangot, miután a szezon második felében sikerült megoldást találnia problémáira, és egy sikeres hajrával, bebiztosította helyét csapatánál.
A BMW Sauber német pilótája, Nick Heidfeld elégedettségének adott hangot, miután a szezon második felében sikerült megoldást találnia problémáira, és egy sikeres hajrával, bebiztosította helyét csapatánál.
Heidfeld számára nem volt egyszerű az idei szezon, hiszen az első versenyek után komoly problémái voltak, és nagyon nem állt jól a szénája.
“A szezon jól kezdődött, semmi jele nem volt annak, hogy problémáim lesznek, aztán elkezdtem küszködni az időmérőkön, és jóval hosszabb ideig tartott a nehézségek megoldása, mint amire számítottam” – mondta a német pilóta a Forma-1 hivatalos weboldalán.
Heidfeld az idei év javarészében csapattársa, Robert Kubica árnyékában autózott, aki fantasztikusan teljesített, és szinte az utolsó versenyig harcban volt a világbajnoki trófeáért. A BMW idősebbik versenyzője azonban megoldást talált a problémákra, és az utolsó versenyeken fordítani tudott.
“Végül aztán sikerült, ami miatt nagyon pozitívak az érzéseim, hiszen feltérképeztem a problémát, és magam mögött tudtam hagyni, együtt a csapattal. Azt mondhatom, hogy jól fejeztem be a szezont. Bár az eredmények tekintetében nem volt a legjobb, sikerült maximalizálnunk az autóban rejlő potenciált, ami elégedettségre ad okot.”
A német versenyzőn hatalmas volt a nyomás, mindenképpen bizonyítania kellett, hiszen sokáig úgy tűnt, gyenge teljesítménye miatt akár el is veszítheti versenyzői ülését a jövő évben.
“Nem voltam könnyű helyzetben. Azonban megpróbáltam higgadt maradni, és reálisan látni a dolgokat” – magyarázta. “Úgy gondolom, hogy az emberek sokszor millió magyarázatot keresnek, de én megpróbáltam reálisan látni a dolgokat. Legfőbb célom az volt, hogy megoldjam a saját problémáimat, mert tudtam, hogy ha ez sikerül, akkor biztosítva lesz a jövőm.”
“Sokáig én sem tudtam, hogy maradhatok-e a csapattal. Fogalmam nem volt, hogy folytathatom-e a BMW Sauber istállóval. Természetesen reménykedtem, azonban nem aggódtam túlságosan, mert biztos voltam abban, hogy ha nem maradhatok a BMW-nél, akkor más csapatnál lesz helyem a jövőben.”
A többi istállóhoz hasonlóan, a BMW Sauber is megkezdte a tesztelést a múlt héten Barcelonában, ahol elsőként és egyedüliként vetette be hibrid autóját, így már az átmeneti kasztnival és az új szárnycsomaggal szerelt versenygépével gyűjthette az adatokat.
“Úgy gondolom, hogy a többi csapathoz képest, nekünk már egy elég jó állapotban lévő B-autónk van, melyre felkerült az új szabályok szerint megépített első, illetve hátsó szárnyelem. A KERS rendszert és a slick gumikat is tesztelhettem” – mondta Heidfeld, aki szerint az említett dolgok miatt, igenis előnyben van csapata.
“Meglátásom szerint ez előnyt jelent számunkra a jövő évre nézve, hiszen több adatot gyűjthettünk, mint a többiek. Azonban arra számítok, hogy a jövő évi autók teljesen mások lesznek. A múlt heti teszten az idei autó egy módosított változata került bevetésre, így biztos vagyok abban, hogy az F1.09-es egy teljesen más autó lesz.”