Miközben a mezőny nagyja a spanyolországi Jerezben rótta a kilométereket a héten, a Toyota a távolabbi Bahreinben készült a következő idényre. A japán gárda egy újonccal és egy tapasztalt versenyzővel dolgozott a sivatagi ringen.
Miközben a mezőny nagyja a spanyolországi Jerezben rótta a kilométereket a héten, a Toyota a távolabbi Bahreinben készült a következő idényre. A japán gárda egy újonccal és egy tapasztalt versenyzővel dolgozott a sivatagi ringen.
A Toyota tehetségkutató programjának holland résztvevője, Henki Waldschmidt először próbálhatta ki magát egy Forma-1-es versenyautó volánja mögött Bahreinben.
A 20 esztendős pilóta, aki az idei évben a Formula 3 Euro Szériában versenyzett, két napon át tesztelhetett Bahreinben, ahol a Toyota első és egyben utolsó idei téli tesztjét teljesítette.
Henki összesen 128 kört teljesített szerdán és csütörtökön, legjobb ideje pedig 1:33.430 lett, ami 1.5 másodpercen belül van ahhoz az időhöz képest, amit Jarno Trulli ért el ezen a pályán az idei Bahreini Nagydíj időmérő edzésén, természetesen más körülmények között.
“Nagyon hálás vagyok a Panasonic Toyota Racing istállónak, hogy lehetőséget biztosított életem első Forma-1-es tesztjére” – mondta a fiatal pilóta. “Fantasztikus volt ez a hét, rengeteget tanultam. A TF108-as teljesítményét össze sem lehet hasonlítani azokkal az autókkal, amikhez hozzá vagyok szokva. Úgy érzem, az e heti teszt mindenképpen hasznos volt pályafutásom szempontjából.”
“Lenyűgözött a csapat profizmusa, és már értem, miért sikerült olyan sokat fejlődniük az elmúlt évben. Rengeteg hasznos információval láttak el, hogy megfelelően felkészülten kezdhessem meg az edzéseket, és jobban megismerhessem az autót. Nem ismertem a bahreini aszfaltcsíkot, így a szerdai napom a pályával való ismerkedésről is szólt, de elégedett vagyok a teljesítményemmel.”
Jarno Trulli is munkában volt mindhárom edzésnapon, az olasz pilóta a Bridgestone új abroncsain és a kis leszorító erős beállításokon dolgozott, hogy segítse a csapatot a felkészülésben a következő idényre.
A Toyota versenyzője továbbá az RVX-08-as kódszámmal ellátott motort is tesztelte, melynek az új szabályok szerint három versenyhétvégét kell majd kibírnia a következő idényben. Trulli ezen kívül egy új váltót, és más mechanikai eszközöket is kipróbált, melyeket a csapat használni fog 2009-ben.
Az olasz versenyző három problémamentes napot teljesített, összesen 258 kört abszolvált, és legjobb ideje 1:32.463 lett.
A tesztcsapat menedzsere, Gerd Pfeiffer a következőkkel összegezte az e heti tesztprogramot: “Egy igen produktív teszten vagyunk túl, sikerült mindent elérnünk, amit elterveztünk. A jó időjárás lehetővé tette számunkra, hogy teljes mértékben elvégezzük programunkat, amely arról szólt, hogy a lehető legtöbb információt begyűjtsük, hogy segítsük a felkészülésünket a következő idényre. Nem a köridőkre hajtottunk.”
“Ez volt Henki első Forma-1-es tesztje, és kiváló munkát végzett, profi módon dolgozott, és rengeteget fejlődött a két nap alatt.”