Robert Kubica elárulta, szíve szerint nem használná a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszert, mert eddigi tapasztalatai szerint az komoly hátrányba sodorja a hozzá hasonlóan magas és nehéz versenyzőket.
Robert Kubica elárulta, szíve szerint nem használná a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszert, mert eddigi tapasztalatai szerint az komoly hátrányba sodorja a hozzá hasonlóan magas és nehéz versenyzőket.
Mindez igen meglepő, hiszen a hírek szerint a BMW Sauber áll a legjobban a KERS fejlesztésével, és minden bizonnyal a német-svájci alakulat rendelkezik majd a legkiforrottabb techológiával a szezonnyitón Melbourne-ben.
Az előzések elősegítésére szolgáló új rendszer azonban megosztja a csapatokat. Egyesek úgy gondolják, hogy több hátránnyal, mint előnnyel jár a használata.
A KERS egyik legnagyobb hátránya a mérete és a súlya, amely hozzávetőlegesen 30-40 kg körül lesz a szezonnyitóra. Az is probléma, hogy az eszköz beszerelésével változik az autó súlyelosztása, méghozzá rossz irányba, hiszen a slick gumik bevezetésével a csapatok arra törekednek majd, hogy orr-nehéz autókat küldjenek pályára az első tengely jobb tapadása miatt.
Egyes csapatok már el is hintették, hogy az első versenyeken még biztosan nem vetik be az új rendszert, azonban Kubica úgy gondolja, a BMW számára már túl késő lenne leállítani a projektet.
“Véleményem szerintem azok a versenygépek, melyeket nem a KERS rendszerrel terveztek, gyorsabbak, mint azok, melyek a KERS figyelembe vételével lettek megtervezve, de nem használják azt” – mondta Kubica a Forma-1 hivatalosa weboldalának adott interjújában.
“A KERS-nek helyre van szüksége, és ha nem használod, az azt jelenti, hogy helyet pocsékolsz el. Megvizsgáljuk, mi a jobb, és milyen irányba kellene elmennünk a fejlesztésekkel.”
“Kívánságom az, hogy a legerősebb és legjobb teljesítményű autóval legyünk ott az első versenyen. Én jobban preferálom a KERS nélküli autót, hiszen nagyobb hátrányban vagyok annak használatával.”
“Azt gondolom, hogy ezzel minden magasabb és nehezebb versenyző egyetért, hiszen többletsúly van az autóban, miközben a minimum súly nem változott a tavalyi évhez képest, így nagyon úgy tűnik, hogy ez hátrány” – tette hozzá a lengyel pilóta, aki szerint egyelőre még túl korai lenne megmondani, érdemes-e bevetniük a KERS-t az első futamokon.
“Úgy gondolom, hogy még túl korai lenne kijelenteni, mi a különbség, mert a KERS egyelőre még gyerekcipőben jár, bár már rengeteg munkát beletettünk. Azt is lehetetlen megmagyarázni, milyen érzés az autót vezetni KERS-szel és anélkül.”
“Ami engem illet, mivel magas és nehéz vagyok, számomra nem biztos, hogy pozitív, hiszen a KERS súlya is kihatással van az autó teljesítményére. Jó, mikor megnyomod a gombot, és érzed az extra erőt. Ez valóban működik, de mikor már közelebb leszünk az első versenyhez, majd meglátjuk, melyik konfiguráció a jobb.”
“Szerintem most ez a legfontosabb kérdés” – tette hozzá Kubica.