A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner szerint a decemberben jóváhagyott és a következő idényben bevezetésre kerülő költségcsökkentő intézkedések, segíthetnek csapatának közelebb kerülni az élmezőnyhöz.
A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner szerint a decemberben jóváhagyott és a következő idényben bevezetésre kerülő költségcsökkentő intézkedések, segíthetnek csapatának közelebb kerülni az élmezőnyhöz.
Az idei évben számos új szabály kerül bevezetésre, melyek többek között mind azt a célt hivatottak szolgálni, hogy tovább csökkenjenek a költségek a Forma-1-ben.
Bár az energiaital-gyárosok igencsak el vannak eresztve, Horner úgy érzi, hogy a hozzájuk hasonló független csapatoknak esélyük sincs felvenni a harcot a gyári támogatást élvező gárdákkal, ugyanis hátrányban vannak az erőforrások tekintetében.
Viszont azzal, hogy a következő idénytől betiltják a szezonközi teszteket, és korlátozzák a szélcsatornában elvégezhető munka mennyiségét, kiegyenlítettebb lesz a mezőny.
“Egy független csapat számára, mint a Red Bull Racing, az új szabályok kiegyenlítettebbé teszik a mezőnyt. Azokkal a megszorításokkal, melyek az idei évben életbe lépnek, szinte mindenkinek ugyanolyan eszközök állnak majd a rendelkezésére” – mondta Horner az autosport.com-nak.
“Nagyon könnyű megfeledkezni arról, hogy egy független csapat vagyunk. Az embereink kiválóak, az infrastruktúránk erős, azonban a kutatás és fejlesztés terén le vagyunk maradva a gyári csapatoktól. Viszont a szabálymódosításokkal ez lényegtelenné válik. Az új szabályokkal komoly lehetőség nyílik meg előttünk, és mi készen állunk arra, hogy kihasználjuk azt a 2009-es idényben.”
A Red Bull Racing hétfőn jelentette be, hogy elég későn, csak február 9-én viszi először pályára vadonatúj versenyautóját, az RB5-öst. Horner azonban nem aggódik emiatt, sőt az sem aggasztja, hogy csapata még nem tesztelte a 2009-es aerodinamikai elemeket.
“Egy igen különleges tervünk van, ami szerint dolgozunk. Egyelőre elégedettek vagyunk azzal, amit elvégeztünk. Az elmúlt teszteken leginkább a slick gumikkal foglalkoztunk, és elégedettek vagyunk” – folytatta a csapatvezető.
A Red Bull Racing új felállással kezdi meg a 2009-es idényt. A versenyzői pályafutását befejező David Coulthard helyét a Toro Rosso tavalyi pilótája, Sebastian Vettel veszi át, aki a jelenleg sérüléséből lábadozó Mark Webber csapattársa lesz a következő idényben.
“Sebastian nagyon gyorsan beilleszkedett a csapatba” – magyarázta Horner. “A 2008-as szezon elején már kipróbálta az autónkat, és szeptemberben is dolgozott már velünk, így könnyebb volt számára az átállás. Elégedettek vagyunk a téli programunkkal, és már alig várjuk az új autót.”