Spanyol lapértesülések szerint egyes csapatok komolyan fontolgatják, hogy néhány versenyen a KERS rendszer egy butított, jóval könnyebb verzióját építik autóikba.
Spanyol lapértesülések szerint egyes csapatok komolyan fontolgatják, hogy néhány versenyen a KERS rendszer egy butított, jóval könnyebb verzióját építik autóikba.
Az idei évben számos más újdonság mellett, bevezetésre kerül a kinetikus energiatároló rendszer (KERS). Az új eszköz, ami az előzések elősegítését szolgálja, egy, a kormánykeréken található gomb megnyomásával a fékezésekkor felszabadult és eltárolt energiát szabadítja fel, ami néhány másodpercig plusz 80 lóerőt generál.
A hibrid rendszer egyik legnagyobb hátránya nem más, mint a súlya – ami csapatoktól eltérően 25 és 40 kilogramm között mozog majd a szezonnyitó környékén. Mindez önmagában nem is lenne probléma, csak ez a többletsúly az autó hátsó részén jelentkezik, miközben a slick gumik visszatérésével, a csapatok a jobb tapadás érdekében orr-nehéz autók tervezésére törekszenek.
Éppen ezért több csapat már korábban jelezte, egyáltalán nem biztos, hogy a rendszer beépítésre kerül autóikba az első versenyeken, mert attól félnek, hogy az hátrányt jelenthet majd számukra.
A spanyol Marca azonban úgy tudja, hogy egyes csapatok párhuzamosan az “igazi” KERS-szel, egy butított rendszert is fejlesztenek, aminek jóval kisebb a súlya, és az olyan pályákon jelenthet előnyt, ahol az “igazi” KERS használata – éppen a súlya miatt – a köridők tekintetében nem hozna javulást, ám a rajtoknál jól jöhetne.