A Mercedes-Benz sportigazgatója, Norbert Haug ismét megerősítette, készen állnak motorokat szállítani a Honda eladósorban lévő csapatának, ha ezzel hozzájárulhatnak ahhoz, hogy “teljes” legyen a mezőny.
A Mercedes-Benz sportigazgatója, Norbert Haug ismét megerősítette, készen állnak motorokat szállítani a Honda eladósorban lévő csapatának, ha ezzel hozzájárulhatnak ahhoz, hogy “teljes” legyen a mezőny.
A Honda december elején jelentette be, hogy leállítja forma-1-es programját és azonnali hatállyal elhagyja a sportot.
A brackley-i bázisú alakulat vezetése azóta befektetők után kutat, és miután a japánok nem szállítanak több motort a Forma-1-be, új partnert is kell találnia.
Korábban ugyan felreppent a hír, miszerint a Ferrari láthatja el erőforrásokkal a csapatot, az olaszok a hét elején kizárták ennek a lehetőségét.
Ekkor került a képbe a Mercedes-Benz, mint esetleges megmentő. Haug az MP4/24-es mai bemutatóján ismét megerősítette, valóban érkezett hozzájuk megkeresés, és ha kell, készen állnak segíteni a Honda utódcsapatának, amennyiben a megállapodás üzletileg is életképes.
“Már jó ideje kapcsolatba léptek Martinnal. A FOTA ülés volt az első alkalom, mikor mindannyian rádöbbentünk, hogy baj van” – mondta a szakember. “A csapatvezetők akkor megegyeztek abban, hogy ha lehetőség van a segítségre, akkor egyvalaki közülünk ott lesz. Minket megkerestek, mint Mercedes-Benz.”
“Az időzítésről mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy tökéletes. Ugyan nincs olyan határidő, hogy holnap, vagy jövő hét, de az idő egyre fogy.”
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig már csak két hónap van hátra, így a brackley-i bázisú csapatnak igyekeznie kell, mert – ahogy azt korábban Ross Brawn elhintette –, legalább hat hét, mire átalakítják az autót az adott motor befogadásához.
Arra a kérdésre, hogy mi a legvégső határidő, Haug a következőket mondta: “Nyilván nem két héttel Melbourne előtt, azonban a tárgyalások folyamatban vannak, de nem feltétlenül kell a következő napokban vagy hetekben döntést hozniuk.”
Egyelőre azonban még az sem biztos, hogy a Honda-utód ott lesz a rajtrácson, ahhoz ugyanis még az kell, hogy tulajdonost találjanak, aki biztosítani tudja a gárda anyagi helyzetét.
“Egyelőre nem tudom, hogy állnak a dolgok. Szerintem jól dolgoznak az embereik, kiváló a kapcsolatunk Ross Brawnnal, akit már régóta ismerünk, és nagyon jó lenne, ha a csapat ott lehetne Melbourne-ben, méghozzá a mi motorjainkkal” – folytatta Haug.
“Ez nem egy szponzorációs szerződés, hanem pénzügyi alapokon nyugszik. Éppen ezért először tudnunk kell, hogy meglesz-e a fedezet, és csak azután segíthetünk.”