A McLaren leendő csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint a csapatoknak ki kellene használniuk, hogy eddig még soha nem látott egységben dolgoznak, és a költségcsökkentés mellett a sport látványosabbá tételéről is beszélniük kellene.
A McLaren leendő csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint a csapatoknak ki kellene használniuk, hogy eddig még soha nem látott egységben dolgoznak, és a költségcsökkentés mellett a sport látványosabbá tételéről is beszélniük kellene.
A csapatvezetők még tavaly nyáron hívták életre a forma-1-es csapatok szövetségét (FOTA), hogy megkönnyítsék a köztük és az FIA közötti kommunikációt.
A FOTA, eddigi rövid élete során már számos sikeres megbeszélést tudhat maga mögött, ami nagyban a gazdasági világválság kirobbanásának is köszönhető, amely még jobban összekovácsolta a csapatokat.
Whitmarsh éppen ezért úgy érzi, meg kellene ragadniuk ezt a kiváló alkalmat arra, hogy a költségcsökkentés mellett arról is beszéljenek, milyen intézkedések bevezetésével lehetne látványosabbá és izgalmasabbá tenni a versenyeket.
“Az összes Forma-1-es csapat nagyon harcias, részben múltjuk miatt, így borzalmasan nehéz feladat összehozni őket. Azonban úgy gondolom, fantasztikus munkát végeztünk az elmúlt időben, és sikerült összekovácsolnunk valamelyest a résztvevőket” – mondta a szakember.
“Luca di Montezemolo egy kiváló elnök, és úgy érzem, eddig remek munkát végzett. Sok csapat kötött kompromisszumot, és ez elengedhetetlen ahhoz, hogy sikerüljön előrébb jutnunk.”
“Ha vetünk egy pillantást a rajtrácsra, akkor szembetűnő lehet, hogy egyrészről vannak olyan csapataink, mint a Toyota, a világ egyik legnagyobb vállalata, míg a másik oldalon ott van a Williams vagy a Force India, tehát igen nagy a szórás. Mindezt figyelembe véve, azt gondolom, jó munkát végeztünk.”
“Érthető módon eddig leginkább a költségcsökkentésre összpontosítottunk, amire most minden eddiginél nagyobb szükség van. Nem is olyan régen még csak a motorokról beszéltünk, amiket 20 millió euró környékén adnánk a kisebb csapatoknak, akiknek még több millióba kerülne a váltórendszer továbbfejlesztése.”
“Most pedig már ott tartunk, hogy az egész hajtásláncot 6.5 millió euróért tudjuk biztosítani a független csapatoknak a 2010-es idénytől, és ez hatalmas előrelépés. Ez is mutatja a nagy gyártók elkötelezettségét, melyek nem feltétlenül azért jöttek a sportba, hogy magukon kívül mást is kiszolgáljanak motorokkal.”
“Már eddig is nagyon sok mindent elértünk, azonban most arra is oda kellene figyelnünk, miként tudjuk látványosabbá tenni a sportot, és hogy bizonyosságot szerezzünk arról, jól megalapozott döntéseket hozunk, és azokhoz a piackutatást vesszük alapul.”
A FOTA ugyanis piackutatást végeztet, hogy felmérje a rajongók igényeit, és tisztább képet kapjon arról, mit hiányolnak a nézők a versenyekről, milyen ötleteik vannak arra, hogy látványosabbak és izgalmasabbak legyenek a futamok a jövőben.
Korábban felmerült a lehetőség, hogy változtatnak a versenyek menetén, a pénteki tréningek helyett miniversenyeket rendeznek, a pontrendszert felváltja a medálrendszer, és így tovább…
“Úgy gondolom, hogy mindenkinek nyitott szemmel kell járnia. Bizonyosságot kell szereznünk arról, hogy a jövőbeni változtatásokkal élvezetesebbé tehetjük a sportot a nézők számára” – tette hozzá Whitmarsh.