A Renault F1-es csapatának főtámogatója, az ING hivatalosan is bejelentette, anyagi nehézségei miatt kénytelen csökkenteni szponzori kiadásait az F1-ben.
A Renault F1-es csapatának főtámogatója, az ING hivatalosan is bejelentette, anyagi nehézségei miatt kénytelen csökkenteni szponzori kiadásait az F1-ben.
A holland bázisú cégóriás az előrejelzések szerint, nem kevesebb, mint 1 milliárd eurós veszteséggel zárta a 2008-as évet, a gazdasági világválságnak “köszönhetően”.
Annak érdekében pedig, hogy ezt a veszteséget kikompenzálhassa a jövőben, a cég vezetése megerősítette, drasztikusan csökkenteni fogják a kiadásokat, melynek keretén belül közel 7 000 alkalmazottól megválnak.
Az ING hétfőn kiadott hivatalos közleményében azt is bejelentette: költségcsökkentő programjának egyik főpillére, hogy leredukálja szponzori kiadásait a Forma-1-ben.
“Az ING 1 milliárd euróval csökkenti működési költségeit 2009-ben” – állt a közleményben. “A strukturális költségek csökkentése éves szinten nagyjából 1.1 milliárd euró megtakarítást jelent 2010-től. A teljes megtakarítás 35%-át a közel 7 000 teljes állású pozíció megszűntetése hozza majd magával 2009-ben.”
“A maradék részét pedig a központi iroda, a marketing, a Forma-1-es program, a konzultáció, és a kiközvetített munkaerő alkalmazásának leredukálása hozza majd magával.”
Az ING nem csak a Renault partnereként, hanem számos verseny, köztük a Magyar Nagydíj névadó szponzoraként is jelen van a királykategóriában, illetve jóformán nincs olyan helyszín, ahol ne lennének láthatóak pályaszéli hirdetései.