A BMW Sauber német pilótája, Nick Heidfeld az F1.09 januári bemutatóján még szkeptikusan beszélt az új aerodinamikai szabályokról, ám a múlt heti teszt után elmondta, valóban több lehet majd az előzés az idei szezonban.
A BMW Sauber német pilótája, Nick Heidfeld az F1.09 januári bemutatóján még szkeptikusan beszélt az új aerodinamikai szabályokról, ám a múlt heti teszt után elmondta, valóban több lehet majd az előzés az idei szezonban.
A német-svájci alakulat az elmúlt két hetet Bahreinben töltötte, ahol lehetősége volt melegebb időjárási körülmények között tesztelni az új autót, mellyel már gőzerővel készülnek a március végi szezonnyitóra.
Heidfeld először próbálhatta ki az F1.09-es modellt melegebb időben, és alkalma volt arra is, hogy megnézze, mennyire lehet közel kerülni az előtte haladó versenyzőhöz az új aerodinamikai csomaggal.
Bár korábban szkeptikus volt, most elmondta, az első benyomásai abszolút pozitívak, és azt gondolja, hogy az autók megváltozott karakterisztikája valóban elősegítheti majd az előzéseket az idei szezonban.
“Végre lehetőségem volt egy másik autó szélárnyékában hajtani, mivel Valenciában csak egyedül köröztem” – írta a német pilóta saját blogján. “Az első benyomásom az, hogy az új aero szabályok miatt jóval könnyebb közelebb kerülni az előtted haladóhoz, ahogy azt reméltük is.”
“Ez pedig nyilvánvalóan megkönnyítheti az előzéseket. Nagyon bízom abban, hogy ez a feltételezés a versenyeken is megerősítést kap majd az idei esztendőben” – tette hozzá Heidfeld, aki szerint az új szabályoknak köszönhetően sokkal érdekesebb lett a felkészülési időszak, mint a korábbi években volt.
“A tesztelés sokkal élvezetesebb, mert rengeteg az új fejlesztés, és sokat lehet tanulni az új elemekről. Még a szabályokhoz kell alakítanom a vezetési stílusom, de ezzel nem lesz különösebb gond. Mindig találsz elrejtett potenciált, és ez teszi még élvezetesebbé a tesztelést az idei évben.”