A Red Bull Racing német pilótája, Sebastian Vettel ismét bizonyította, hogy rengeteg erő lakozik az Adrian Newey által tervezett RB5-ös modellben, amivel több mint egy teljes másodpercet vert ellenfeleire Jerezben.
A Red Bull Racing német pilótája, Sebastian Vettel ismét bizonyította, hogy rengeteg erő lakozik az Adrian Newey által tervezett RB5-ös modellben, amivel több mint egy teljes másodpercet vert ellenfeleire Jerezben.
Vasárnap kezdetét vette az utolsó előtti tesztprogram Jerezben, ahol a Toro Rosso és a Honda Racing kivételével, a mezőny összes csapata jelen volt, hogy tovább folytassa a felkészülést az idei évre.
A nap leggyorsabbjának Sebastian Vettel bizonyult az új Red Bullal, mellyel a héten már két napot tesztelt a szomszédos Valenciában megrendezett privát teszten.
A német versenyző fantasztikusan teljesített a teszt nyitónapján, melyet ebédidőben egy kisebb esőzés megzavart, ám az nem hatott ki komolyan a csapatok felkészülésére.
Vettel nem kevesebb, mint 1.3 másodpercet adott legközelebbi riválisának, a Ferrari brazil pilótájának, Felipe Massának, aki a beállításokon dolgozott, ám elég sok időt vesztett, miután a délelőtt folyamán kicsúszott a pályáról.
A Toyota első európai tesztprogramját kezdte meg, miután az elmúlt két hétben Bahreinben dolgozott. A kölni bázisú alakulat tesztpilótájával, Kamui Kobayashival képviseltette magát a teszt nyitónapján, aki leginkább az aerodinamikai fejlesztésekre fókuszált, és Massa mögött a harmadik helyen végzett.
“Ma reggel volt először lehetőségem arra, hogy száraz körülmények között kipróbáljam a TF109-es modellt” – mondta a japán versenyző. “Már az első körtől kezdve jól ment az autó, kényelmesen éreztem magam a pilótafülkében, így azonnal rá is térhettünk a programunkra, ami az aerodinamikai elemek tesztelése volt.”
“Az eső egy kicsit keresztülhúzta a számításainkat a délután folyamán, azonban így is sikerült teljesítenünk a programunkat. Végeredményben minden rendben ment, így elégedettek lehetünk a nap végén.”
Nico Rosberg a negyedik helyre repítette a Williams már új festéssel ellátott vadonatúj járgányát. A német pilóta mögött Robert Kubica végzett a BMW-vel, akit Giancarlo Fisichella követett az új Force Indiával.
Kubica a Bridgestone már 2010-re szánt abroncsait próbálgatta, melyek javíthatnak az autók egyensúlyán, azonban nem volt felhőtlen a napja, mert a reggeli edzés folyamán motort kellett cserélni autójában, ezért délután a rajtokat gyakorolta.
Pedro de la Rosa a hetedik helyre kormányozta a McLaren új hátsó szárnnyal ellátott idei autóját, akit Nelsinho Piquet követett az utolsó pozícióban, a megbízhatósági problémákkal küzdő R29-es modellel.
“Volt néhány kisebb problémánk az autóval, ami hátráltatta a munkánkat, de így is sikerült hasznos információkat szereznünk azokról az új elemekről, melyeket magunkkal hoztunk” – mondta a brazil.
“A burkolat állapota folyamatosan javult, hiszen rengeteg autó körözött a pályán, így biztos vagyok abban, hogy a következő napokban még jobb körülmények között tesztelhetünk. Ami a holnapi napot illeti, célunk az lesz, hogy minél több kilométert megtegyünk.”
Teszteredmények, Jerez, 1. nap:
1. Vettel Red Bull (B) 1:19.055 87 2. Massa Ferrari (B) 1:20.330 63 3. Kobayashi Toyota (B) 1:20.699 79 4. Rosberg Williams (B) 1:21.171 71 5. Kubica BMW Sauber (B) 1:21.292 47 6. Fisichella Force India (B) 1:21.584 31 7. de la Rosa McLaren (B) 1:21.831 94 8. Piquet Renault (B) 1:22.011 52