A Renault technikai igazgatója, Bobb Bell úgy érzi, csapata képes lesz visszatérni az élmezőnybe, és harcban lesz a pontszerző helyekért, illetve a futamgyőzelmekért az idei évben, miután kiválóan zárta az e heti tesztet Jerezben.
A Renault technikai igazgatója, Bobb Bell úgy érzi, csapata képes lesz visszatérni az élmezőnybe, és harcban lesz a pontszerző helyekért, illetve a futamgyőzelmekért az idei évben, miután kiválóan zárta az e heti tesztet Jerezben.
Bár a francia gárda idei versenygépe igen gyengén teljesített az első teszteken, az R29-es modell csak úgy szárnyalt Fernando Alonso alatt az e heti tesztprogram második felében, amit az is bizonyít, hogy a spanyol versenyzőé volt a hét második leggyorsabb ideje.
Az autóra számos újítás felkerült a héten, többek között egy új első vezetőszárny, és egy átdolgozott diffúzor. Bell azonban úgy gondolja, hogy még rengeteg lehetőség van az R29-ben, így magabiztosan várja a március végi szezonnyitót.
“Felkerült az autóra egy új vezetőszárny, illetve egy új diffúzor. Ezek voltak a fő újítások ezen a héten” – mondta a szakember. “Az eredmények kecsegtetőek, mindkét elem hozta azt a teljesítménynövekedést a pályán, amit vártunk tőle, így jó alapunk van ahhoz, hogy tovább fejlődjünk.”
“Mindez azt is bizonyította, hogy a gyárunkban lévő rendszerek segítségével megfelelően tudunk új elemeket tervezni és gyártani, amelyek az autóra felkerülve is úgy viselkednek, ahogy azt várjuk tőlük.”
Azt követően, hogy zsinórban két bajnoki címet aratott, a Renault az elmúlt két szezon javarészét a középmezőnyben töltötte, mielőtt még Fernando Alonóval fel nem támadt volna a tavalyi évad második felében, mikor két futamgyőzelmet is szerzett.
Bell úgy gondolja, hogy a legutóbbi teszten látottak alapján minden esélyük megvan arra, hogy tovább fejlődjenek, és már az idei évben visszatérjenek az élmezőnybe.
“Magabiztosak vagyunk, és úgy érezzük, mindenünk megvan ahhoz, hogy egy jó szezont fussunk, harcban legyünk a dobogós helyezésekért, a futamgyőzelmekért, és nem utolsó sorban a világbajnoki címért” – mondta Bell.
“Ahogy azt már nem egyszer mondtuk, nem azért vagyunk itt, hogy növeljük a létszámot, azért vagyunk itt, hogy győzedelmeskedjünk. Azonban még túl korai lenne messzemenő következtetéseket levonni, mert csak Melbourne-ben tudjuk meg, hol állunk a többiekkel szemben, mikor már mindenki a végleges autóját küldi pályára.”
A szakember azt is elmondta, nagyon örül annak, hogy az új aerodinamikai elemek egyik versenyzőjük számára sem befolyásolják hátrányosan az R29 kezelhetőségét.
“Mindig is az autó vezethetősége miatt aggódtunk, hiszen az idei évben bevezetett új aerodinamikai szabályok, ebből a szempontból nem igazán kedveznek a versenyzőknek” – magyarázta Bell. “Azonban Fernando és Nelson visszajelzéseinek segítségével úgy tudtuk irányítani az aerodinamikai fejlesztéseket, hogy azok a vezethetőség megtartása mellett, teljesítménybeli javulást eredményezzenek.”
Bár a Renault munkáját az új autó gyenge megbízhatósága hátráltatta az első teszteken, Bell úgy gondolja, hogy sikerült javítaniuk ezen a területen, és magabiztosan várhatják a 2009-es bajnokságot.
“Meggyőződésem, hogy megoldottuk a kezdeti megbízhatósági problémáinkat, de ahogy korábban, most sem veszünk mérget arra, hogy nem jön elő újabb probléma, így folyamatosan keressük az esetleges gyenge pontokat” – tette hozzá a szakember.