Kubica: Repülni fognak az első szárnyak Melbourne-ben - F1VILÁG.HU

Kubica: Repülni fognak az első szárnyak Melbourne-ben

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A BMW Sauber pilótája, Robert Kubica úgy gondolja, hogy az idei évben bevezetésre kerülő szélesebb első szárnyak miatt sokkal több lesz a baleset a futamokon, különösen a rajtot követő első kanyarban, mikor a versenyzők egymásra tapadva helyezkednek.

A BMW Sauber pilótája, Robert Kubica úgy gondolja, hogy az idei évben bevezetésre kerülő szélesebb első szárnyak miatt sokkal több lesz a baleset a futamokon, különösen a rajtot követő első kanyarban, mikor a versenyzők egymásra tapadva helyezkednek.

Az előzések elősegítése érdekében, az FIA megváltoztatta az autók aerodinamikájára vonatkozó szabályokat, így az idei évtől az eddiginél alacsonyabb és szélesebb első-, illetve magasabb és keskenyebb hátsó szárnyak díszelegnek a konstrukciókon.

A kiszélesített és alacsonyabban elhelyezkedő első szárnnyal viszont két probléma is van: egy esetleges sikánátvágás alkalmával az alacsony elem leszakadhat; vagy harc közben egymáshoz érhetnek a széles elemek, ami szintén töréshez vezethet.

Előbbire már több példa is volt a tesztek alkalmával, utóbbi pedig nagy valószínűséggel majd verseny közben történik majd meg, egy-egy kerék-kerék elleni küzdelemben.

“Hozzá kell szokni az első szárnyhoz. Trükkös a dolog, ugyanis nem látod a szélét a pilótafülkéből, mert azt takarják az első kerekek” – mondta Kubica. “Már alig várom, hogy meglássam, mik fognak történni az Ausztrál Nagydíj első kanyarjában. Egyáltalán nem lennék meglepve, ha sokkal több törött első szárnyat láthatnánk, mint korábban.”

Az idei évtől a versenyzőknek arra is lehetőségük lesz, hogy menet közben állíthassanak az első szárny dőlésszögén, mellyel javíthatnak az autó elejének stabilitásán, ami komoly előnyt jelenthet a szélárnyékban.

Bár egyesek azt gondolják, hogy a kinetikus energiatároló rendszer (KERS), illetve az állítható szárnyelem bevezetésével a versenyzőknek sokkal több feladatuk lesz majd a futamok alatt, Kubica nem tulajdonít különösebb jelentőséget a kormányon helyet kapó extra két gombnak.

“A KERS és az állítható szárnyak használata nem különösebben bonyolult” – mondta. “Amint kitapasztalod, hogy a pálya mely szakaszán használd a KERS-t, és hol állíts az első szárnyon, automatikussá válik a dolog.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!