Glock szerint nem hátrány a KERS hiánya - F1VILÁG.HU

Glock szerint nem hátrány a KERS hiánya

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Timo Glock úgy gondolja, hogy sem ő, sem csapattársa nem lesz hátrányban amiatt, hogy a Toyota egyelőre még nem használja hibrid rendszerét, amit előreláthatólag csak az évad második felében visznek pályára.

Timo Glock úgy gondolja, hogy sem ő, sem csapattársa nem lesz hátrányban amiatt, hogy a Toyota egyelőre még nem használja hibrid rendszerét, amit előreláthatólag csak az évad második felében visznek pályára.

A Ferrari, a McLaren, a Renault, és a BMW Sauber már az első versenyen bevetette a KERS-t, ami egyesek szerint komoly előnyt jelentett számukra Melbourne-ben, legalábbis a rajnál, és az esetleges előzések/védekezések alkalmával.

A Toyota azonban már korábban jelezte, hogy míg bizonyosságot nem szerez arról, hogy valóban előnyt jelent a hibrid rendszer használata, nem építi be autójába, mert az negatív hatással van a súlyeloszlásra.

“Nem gondolom, hogy probléma lenne” – mondta Glock. “Arra koncentráltunk, hogy a lehető legjobban alkalmazkodjunk az új szabályokhoz, mert csak kevés lehetőségünk van a tesztelésre az idei évben. Szóval az autó stabilitására koncentráltunk, továbbá azt helyeztük előtérbe, hogy megtaláljuk a legjobb beállításokat, és jó irányba haladjunk.”

“A KERS-t mindössze egy alkalommal teszteltük még Portugáliában, ahol tesztpilótánk, Kamui Kobayashi dolgozott vele, és nem voltak problémái. Most a kölni bázison folyik a fejlesztése. Ha már bevethető állapotban lesz, akkor használni fogjuk, de nem gondolom, hogy annak hiánya komolyabb hátrányt jelentene.”

Ahogy azt már néhány versenyző elmondta, a KERS nélkül sokkal nehezebb volt tartani a rendszerrel szerelt autókat, melyek komoly előnyben voltak egy-egy éles küzdelemben a szezonnyitón Melbourne-ben.

Glock tisztában van azzal, hogy akár vezetési stílusán is változtatnia kell, ha nem akarja, hogy ellenfelei az extra lóerőket kihasználva, könnyedén elmenjenek mellette.

“Minden a sebességen múlik. Ha gyorsabb, akkor védened kell a pozíciódat a hosszú egyeneseket megelőző kanyarokban. Ismerem a helyzetet még a Champ Car-os időkből, ahol kerültem már hasonló helyzetbe” – tette hozzá a német versenyző.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!