Jenson Button zsinórban második futamgyőzelmét aratta a Maláj Nagydíjon, amit már félidőben leintettek a szakadó eső miatt. A második Nick Heidfeld lett a BMW Sauberrel, akit a toyotás Timo Glock követett a harmadik helyen. A pilóták pontszámai feleződnek.
Jenson Button zsinórban második futamgyőzelmét aratta a Maláj Nagydíjon, amit már félidőben leintettek a szakadó eső miatt. A második Nick Heidfeld lett a BMW Sauberrel, akit a toyotás Timo Glock követett a harmadik helyen. A pilóták pontszámai feleződnek.
A meteorológusok már napokkal ezelőtt hatalmas felhőszakadást jósoltak a verseny napjára, így a résztvevők tisztában voltak azzal, bármikor elkezdhet esni az eső.
Már a rajt pillanataiban fekete felhők tornyosultak a pálya felett, a pilótákkal folyamatosan közölték, hogy érkezik az eső, ami így is lett.
Ennek pedig az lett a vége, hogy a borzalmas látási viszonyok miatt, idő előtt félbeszakították a futamot, amit hosszas huzavona után, már nem is indítottak újra.
A pole pozícióból induló Jenson Button beragadt a rajtnál, nem úgy, mint Nico Rosberg, aki körbeautózva ellenfeleit, a negyedikről felugrott az első helyre.
Button az első kanyarban még tartotta a második pozíciót Jarno Trullival szemben, ám a külső ívre került, így el kellett vennie a gázt, mellyel visszacsúszott a kilencedik helyről kiválóan rajtoló Fernando Alonso mögé, a negyedik helyre.
Az első kiesőre sem kellett sokat várni, Robert Kubica már a felvezető körben panaszkodott a BMW motor hangjára, majd a rajt utáni pillanatokban lefulladt autója, és feladta a futamot, ahogy Heikki Kovalainen is, aki az első körben kicsúszott és a kavicságyban ragadt.
Rosberg magabiztosan tartotta vezető pozícióját, a tízedik körben már három másodpercet autózott ki a mögötte érkező Trullival szemben, akit a Brawn duója, Button és Barrichello követett – igen nagy tempóban.
Mögöttük hatalmas küzdelem bontakozott ki, Alonso főszereplésével. A Renault spanyol pilótája sokáig tartotta Kimi Raikkönent, aki végül a KERS segítségével áthámozta magát a kétszeres világbajnokon, aki ezután megkapta a nyakába a Red Bull versenyzőit, és Timo Glock-ot.
Ahogy arra a tegnapi üzemanyagszintek nyilvánosságra hozatala után számítani is lehetett, Sebastian Vettel érkezett meg elsőként a boxba a 13. körben. Nem sokkal később az élen autózó Rosberg is kiállt, akit szépen sorban követtek a többiek.
Miközben a csapatrádiókon folyamatosan jelezték, hogy hamarosan érkezik az eső, az élen állók továbbra is maradtak a slick gumikon, ám a Ferrari kockáztatott, és feltette Raikkönen autójára az esőgumikat, mindent vagy semmit alapon.
Bár az eső megérkezett, Raikkönennek öt körön keresztül száraz pályán kellett mennie az esőgumikon, melyeken körönként 20 másodperccel volt lassabb a többieknél, így mikor az ellenfelek is feltették autóikra a vizes burkolatra alkalmatos abroncsokat, már csak a 14. helyen autózott.
Nem is beszélve arról, hogy az eső sokkal enyhébb volt, mint amire a legtöbben számítottak. A Toyota azonban fantasztikusan taktikázott, és a többiekkel ellentétben intermediate gumit tetetett fel Glock autójára, mellyel körönként 6-8 másodperccel volt gyorsabb a többieknél.
A német pilóta körök alatt felugrott a második helyre, így a többiek is folyamatosan hajtottak ki az intermediate abroncsokért, ám az időjárás ismét megtréfálta őket, mert megérkezett az a vihar, amire korábban számítottak.
Miközben a többiek már sokadszorra váltottak taktikát, Glock most ismét nagyot húzott, második “tervezett” kiállása alkalmával visszatette az esőgumikat. Button azonban olyan előnyt autózott ki addigra, hogy Glock elé érkezett vissza, miközben beküldték a biztonsági autót, mert versenyzésre alkalmatlanná váltak a körülmények, szinte nem volt olyan kanyar, ahol ne pördült volna meg valaki.
Egy körrel később, a versenyirányítás pedig úgy döntött, piros zászlóval félbeszakítja a Maláj Nagydíjat, amit hosszas huzavona után már el sem rajtoltatott. Button a rajtrácson, az autóban ülve tudta meg, hogy megnyerte a futamot.
Sokáig úgy tűnt, hogy a Toyota német versenyzője, Timo Glock lesz a második, kiváló stratégiájának köszönhetően, ám miután újraszámolták a helyezéseket, visszaúszott a harmadik pozícióba a BMW-s Nick Heidfeld mögé.
A pontszerző helyeken Jarno Trulli, Rubens Barrichello, Mark Webber, Lewis Hamilton, és Nico Rosberg végzett, míg az egyébként jól taktikázó Felipe Massa csak a kilencedik lett.
Csapattársa, Kimi Raikkönen – akinek csapata ismét rossz döntést hozott a gumik ügyében – már a garázsban, jégkrémmel a kezében tudta meg a végeredményt.
Mivel a versenyzők nem teljesítették a futam 75%-át, csak fél pontokat kapnak.
Maláj Nagydíj, verseny:
1. Button Brawn GP (B) 1h10:59.092 2. Heidfeld BMW Sauber (B) + 22.722 3. Glock Toyota (B) + 23.513 4. Trulli Toyota (B) + 46.173 5. Barrichello Brawn GP (B) + 47.360 6. Webber Red Bull-Renault (B) + 52.333 7. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 60.733 8. Rosberg Williams-Toyota (B) + 71.576 9. Massa Ferrari (B) + 76.932 10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 102.164 11. Alonso Renault (B) + 1 kör 12. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1 kör 13. Piquet Renault (B) + 1 kör 14. Raikkonen Ferrari (B) + 1 kör 15. Vettel Red Bull-Renault (B) + 1 kör 16. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör 17. Sutil Force India-Mercedes (B) + 1 kör 18. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 2 kör Leggyorsabb kör: Button, 1:36.641 Kiesők: Kubica BMW Sauber (B) 26 Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 25