A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen megerősítette, hogy csapata nem fogja használni hibrid rendszerét a következő két futamon, mert minden erejével a hétvégén bevetésre kerülő új aerodinamikai csomagjára szeretne koncentrálni.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen megerősítette, hogy csapata nem fogja használni hibrid rendszerét a következő két futamon, mert minden erejével a hétvégén bevetésre kerülő új aerodinamikai csomagjára szeretne koncentrálni.
Bár korábban az a hír járta, hogy a csapat már a hétvégén pályára viszi könnyített vázát, Theissen elmondta, sem a Spanyol-, sem a Monacói Nagydíjon nem építik be autóikba a kinetikus energiatároló rendszert.
“Egyik autónkban sem lesz KERS a hétvégén Barcelonában, mert bevetni egy aero javítócsomagot, és használni a KERS-t, nem működik egyszerre” – nyilatkozta Theissen. “Vélhetően csak Törökországban tesszük vissza autóinkba a KERS-t.”
A lassú, kanyargós monacói pályán ugyanis nincs nagy jelentősége az eszköznek, hiszen annak előnyei a hosszú egyenesekben jönnek ki igazán. Theissen viszont elmondta, hogy nem vetik el végleg a rendszer használatát, az mindenképpen visszakerül autóikba, ugyanis elégedettek az eddigi fejlődéssel.
“Mint technológia, abszolút elégedettek vagyunk vele. Nem voltak problémáink, még a maláj monszunban is tökéletesen működött a rendszer” – mondta a német szakember.
“Azonban nem használtuk folyamatosan, az autó beállításai miatt. A slick abroncsok visszatérésével nagyon fontos, hogy megfelelő legyen az autó súlyeloszlása, mert arra kell törekedni, hogy nagyobb súly legyen az első tengelyen, ám a KERS az autó középső részén kap helyet, így hátrébb tolódik a tömegközéppont.”