A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint Sebastian Vettel egyetlen esélye a győzelemre a három kiállásos stratégia volt, ami már az első körben bedőlt, mikor egy apró hiba miatt kiengedte a kezéből a vezető pozíciót.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint Sebastian Vettel egyetlen esélye a győzelemre a három kiállásos stratégia volt, ami már az első körben bedőlt, mikor egy apró hiba miatt kiengedte a kezéből a vezető pozíciót.
Vettel az élről vágott neki a vasárnapi futamnak, azonban már az első körben átadta az első helyet ellenfelének, Jenson Buttonnak, aki élt is a lehetőséggel, és könnyed győzelmet aratott, idén már hatodszor.
A Red Bull német versenyzője a többiekkel ellentétben, három kiálláson volt, ugyanis csapata számításai szerint csak így lett volna esélye a győzelemre, persze úgy, hogy az első etapban meglép az őt üldözőktől.
Bár sokan támadták a csapatot a három kiállásos taktika miatt, ugyanis Vettel további pozíciót vesztett csapattársával, Mark Webberrel szemben, Horner védelmébe vette szakembereit, és elmondta, hogy működött volna ez a stratégia.
“Csak a három kiállásos stratégiával lett volna esélyünk megverni a Brawnt, de ezt a taktikát arra építettük fel, hogy Sebastian Jenson előtt tud maradni az első etapban, ami sajnos nem sikerült neki az első körben elkövetett apró vezetői hiba miatt” – mondta Horner a formula1.com-nak.
“Sajnos elvesztette vezető pozícióját, és később sem tudta megelőzni Jensont a második, rövid etapjában.”
“Eközben Mark fantasztikusan vezetett, egyetlen hibát sem vétett, és ez, az első körben történt hiba, illetve a Jenson mögött történt beragadás miatti időveszteséggel kombinálva azt eredményezte, hogy csak a harmadik helyen futott célba.”
Bár sokan azt gyanítják, hogy csapatutasítás történt az utolsó körökben, mikor Vettel fülére szóltak, és valótlanul azt állították, hogy Mark gyorsabb nála, ezzel burkoltan jelezve, hogy ne próbáljon meg előzni, Horner cáfolta a feltételezéseket.
“Nem volt csapatutasítás” – mondta. “Mindkét pilótának új motorja volt, és nagyon meleg volt, így az utolsó néhány körben lejjebb állították a motor fordulatszámát, ahogy azt Jenson is tette az élen.”