A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone megjelölte, hogy milyen keverékekkel készül a nyári versenyekre, amiből kiderül, hogy a japán cég változtatott eddigi koncepcióján, ugyanis palettáján egymást követő gumikat választott.
A Forma-1-ben egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone megjelölte, hogy milyen keverékekkel készül a nyári versenyekre, amiből kiderül, hogy a japán cég változtatott eddigi koncepcióján, ugyanis palettáján egymást követő gumikat választott.
A Monacói Nagydíjtól eltekintve, az eddigi összes idei versenyen szándékosan nagy volt a különbség a kétféle keverék között (egy fokozat kimaradt), hogy ezzel is izgalmasabb legyen a küzdelem.
A Bridgestone húzása be is jött, ugyanis a csapatok rendelkezésére bocsájtott gumik igen eltérően viselkedtek, ami feldobta a versenyeket, ám ennek úgy tűnik, vége, mivel a japánok közel azonos gumikat visznek magukkal a nyári futamokra.
“Az idei futamokon begyűjtött adatokra, és a következő versenyek helyszínéül szolgáló pályákról szerzett ismereteinkre alapozva változtattunk a gumikiosztásunk koncepcióján” – mondta Hirohide Hamashima, a Bridgestone fejlesztési igazgatója.
“Az idei autók teljesen különböznek a tavalyiaktól, így rengeteget tanultunk az idei évben, és teljesen másképpen használják a gumikat, mint azelőtt.”
“A magyarországi egy olyan pálya, ami a leglágyabb abroncsaink használatát követeli meg. Ugyanez igaz az utcai pályákra, és már használtuk a leglágyabb keverékeinket az idei évben Monacóban, és ezt fogjuk tenni Valenciában is.”
“Spában a hőmérséklet hűvös lehet, így a kemény keverékek gondot jelenthetnének, és a szuperlágyak talán túlságosan lágyak lennének a pályához, azért amellett döntöttünk, hogy a közepes és a lágy gumikat visszük magunkkal Belgiumba.”
“Monzában a kemény és a lágy keverék között túl nagy lenne a különbség, így a lágy és a közepes gumival készülünk az Olasz Nagydíjra.”
Gumikiosztás:
Magyar Nagydíj szuperlágy lágy Európa Nagydíj szuperlágy lágy Belga Nagydíj lágy közepes Olasz Nagydíj lágy közepes