Mark Webber kiváló vezetést bamutatva, megszerezte f1-es pályafutása első győzelmét a Német Nagydíjon, pedig még egy áthajtásos büntetést is kapott. A Red Bull pilótája mögött csapattársa, Sebastian Vettel végzett, míg a dobogó legalsó fokára Felipe Massa állhatott fel.
Mark Webber kiváló vezetést bamutatva, megszerezte f1-es pályafutása első győzelmét a Német Nagydíjon, pedig még egy áthajtásos büntetést is kapott. A Red Bull pilótája mögött csapattársa, Sebastian Vettel végzett, míg a dobogó legalsó fokára Felipe Massa állhatott fel.
Mark Webbert még egy áthajtásos büntetés sem tudott megakadályozni abban, hogy megszerezze pályafutása első győzelmét a Német Nagydíjon, ahol a Red Bull Racing idei harmadik kettős győzelmét aratta, miután Sebastian Vettel behozta autóját a második helyre.
A Brawn labdába sem tudott rúgni a Red Bullal a mai futamon, ahol Jenson Button és Rubens Barrichello csak az ötödik, illetve a hatodik helyen végzett – a Ferrari brazilja, Felipe Massa, és a Williams német pilótája, Nico Rosberg mögött – ugyanis nem vált be három kiállásos stratégiájuk.
Button előnye ezzel 21 pontra csökkent a bajnokságban Vettellel szemben, akit 1.5 ponttal lemaradva, az újdonsült futamgyőztes, Webber követ a harmadik helyen, 1.5 ponttal megelőzve a negyedik pozícióban álló Barrichellót.
Bár délelőtt még úgy tűnt, hogy esős versenynek lehetünk szemtanúi a Nürburgringen, a szélirány megváltozott, és az esőfelhők távolabb kerültek a pályától, még a nap is kisütött, így száraz pályán vette kezdetét a 60 körös megmérettetés.
Az élről induló Webber jól kapta el a rajtot, azonban nem tudta megtartani vezető pozícióját Barrichellóval szemben, aki a könnyebb autóval kilőtt mellőle.
A Red Bull ausztrálja igen agresszíven támadta a brazilt, sőt rá is húzott a célegyenesben, a két autó összeért, de szerencsére egyikük sem sérült meg, ám az eset miatt Webber később egy áthajtásos büntetést kapott, amit Barrichello első tervezett kiállásakor töltött le a 19. körben, mikor már majd’ 20 másodperccel vezettek a többiek előtt.
A rajt pillanataihoz visszatérve, Lewis Hamilton esélyei már az első kanyarban elszálltak, pedig a címvédő fantasztikusan rajtolt a hibrid rendszernek köszönhetően, és az első kanyar előtti fékzónában már ő volt az élen.
A brit versenyző azonban egy kicsit későn kezdett el fékezni, majd jobb hátsó kereke hozzáért Webber első szárnyához, ami miatt defektet kapott, így egy lassú kört követően, vissza kellett térnie a boxba, és az utolsó helyen folytatta tovább a körözést.
A kiállások első köre után Barrichello állt az élen, azonban nem tudta kihasználni Webber büntetését, ugyanis csúnyán beragadt Massa mögé a második etapja elején, sőt az abroncsai is elfogytak, míg az ausztrál a tisztább pályán folyamatosan faragott hátrányából, és a verseny felénél teljesen megérkezett mögé.
A Brawnnál nem várták meg, míg Webber elmegy Barrichello mellett, és idő előtt behívták a gumik miatt szenvedő brazilt, akinek ráadásul el is rontották a kiállását, és a töltőberendezés meghibásodása miatt rengeteg időt töltött a boxban, és még meg sem tankolták a verseny végéig – így elszállt minden esélye a győzelemre.
Webber magabiztosan vezetett az élen, folyamatosan futotta a jobbnál jobb köröket, aki mögött már több mint 20 másodperccel volt lemaradva Vettel, aki a futam elején hosszú időt töltött Massa mögött, így nem tudta saját tempóját autózni, ahogy az csapattársával történt az elmúlt versenyen Silverstone-ban.
A Ferrari finn pilótája, Kimi Raikkönen autója közben drasztikusan belassult, majd beállva a garázsba, 20 körrel a vége előtt feladta a küzdelmet. Az egykori világbajnok azonban ismét rátalált Adrian Sutilra, aki fantasztikusan versenyzett és sokáig az élmezőnyben körözött.
A Force India német pilótája éppen első kiállásáról tért vissza a pályára, mikor Raikkönen megérkezett mellé az első kanyarban. A két versenyző összeért, amit Sutil első szárnya bánt, így a német számára elúszott az amúgy reális pontszerzés lehetősége.
Visszatérve az élen folyó küzdelemre, Webber néhány gyorskör után már visszavett az utolsó etapban, és bár Vettel gyorsan közeledett hozzá, első helye egy percig sem volt veszélyben. Nem úgy, mint a Brawn versenyzőinek pozíciói, akik borzalmasan belassultak utolsó kiállásuk előtt, amit tíz körrel a vége előtt teljesítettek.
Button a boxban elment Barrichello mellett, aki a keményebb keverékeken először nem tudta tartani a tempót csapattársával, majd hirtelen begyorsult, és megérkezett a listavezető mögé, ám figyelnie kellett, mert árnyékként követte Fernando Alonso, ám a sorrend már nem változott.
Azt követően, hogy szombaton megszerezte első pole pozícióját, Webber parádés vezetést bemutatva, bezsebelte pályafutása első futamgyőzelmét, mellyel felugrott a bajnokság harmadik helyére, és tovább csökkentette Button előnyét az összetettben.
A Red Bull idei harmadik kettős győzelmét aratta, miután Vettel behozta autóját a második helyre, Massa elé, aki az idei évben először állhatott fel a dobogóra, mellyel megszerezte a Ferrari idei második top3-as helyezését.
A negyedik helyen a 15. pozícióból rajtoló Rosberg végzett, aki mögött végül bejött a Brawn duója, míg a pontszerzők sorát Alonso és Kovalainen zárta, aki a verseny elején sokáig a harmadik helyen autózott.
Német Nagydíj, verseny:
1. Webber Red Bull-Renault (B) 1h36:43.310 2. Vettel Red Bull-Renault (B) + 9.252 3. Massa Ferrari (B) + 15.906 4. Rosberg Williams-Toyota (B) + 21.099 5. Button Brawn-Mercedes (B) + 23.609 6. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 24.468 7. Alonso Renault (B) + 24.888 8. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 58.692 9. Glock Toyota (B) + 1:01.457 10. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:01.925 11. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1:02.327 12. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1:02.876 13. Piquet Renault (B) + 1:08.328 14. Kubica BMW Sauber (B) + 1:09.555 15. Sutil Force India-Mercedes (B) + 1:11.941 16. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:30.225 17. Trulli Toyota (B) + 1:30.970 18. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1 kör Leggyorsabb kör: Alonso, 1:33.365 Kiesők: Raikkonen Ferrari (B) 35 Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 19