A Brawn GP készen áll átcsoportosítani erőforrásait, hogy még nagyobb erővel tudja fejleszteni idei versenyautóját, ha a jövő hétvégi Magyar Nagydíjon sem lesz képes tartani a tempót a Red Bullal, árulta el a csapatfőnök, Ross Brawn.
A Brawn GP készen áll átcsoportosítani erőforrásait, hogy még nagyobb erővel tudja fejleszteni idei versenyautóját, ha a jövő hétvégi Magyar Nagydíjon sem lesz képes tartani a tempót a Red Bullal, árulta el a csapatfőnök, Ross Brawn.
Bár az első hét versenyből hatot megnyert, a brackley-i bázisú alakulat képtelen volt felvenni a lépést a Red Bullal az elmúlt két futamon, ahol az energiaital-gyárosok zsinórban két kettős győzelmet arattak, mellyel drasztikusan csökkentették lemaradásukat a világbajnokságban.
Sokak szerint a Red Bull – átfogó javítócsomagja mellett – nagyban a hűvösebb időnek köszönhetően került előnybe a listavezetővel szemben, ami könnyen megváltozhat a jövő hétvégi Magyar Nagydíjon, ahol várhatóan meleg fogadja a mezőnyt.
Brawn elmondta, hogy a következő futam döntő lesz, mert ha az új elemekkel sem tudnak fordítani a helyzeten, akkor lelassítják a jövő évi autó munkálatait, hogy még nagyobb erőbedobással fejleszthessék az idei gépet.
“Újításokkal érkezünk Magyarországra: lesz egy új fenéklemezünk, egy új motorborításunk, és új szárnyaink, melyektől mindenképpen előrelépést várunk” – mondta a szakember, aki nem titkolja, hogy a Red Bull eléjük került az utóbbi időben.
“Már megkezdtük a munkát a jövő évi projekten, miközben természetesen az idei autóval is foglalkozunk. Sok múlik majd a következő futamon, hogy miként mennek a dolgok. De azt gondolom, talán egy kicsit több erőforrást kell az idei évre fordítanunk.”
“Ha még keményebben fejlesztjük az idei autót, akkor még előrukkolhatunk néhány újítással az utolsó versenyekre, ha úgy érezzük, szükségünk van arra. Egy helyes egyensúlyt kell találnunk az idei és a jövő évi program között.”
“Azonban az idei évben ez sokkal nehezebb, mert hiába van elég erőforrásod, a szélcsatorna használatának korlátozása miatt nem tudod jelentősen kiterjeszteni a munkát, hiszen nem állíthatsz csak úgy be egy extra szélcsatornát.”
“Nagyon közel állunk a FOTA által megszabott limithez, ahogy a Red Bull is, így a következő hetekben el kell döntenünk, hogy mennyi munkát teszünk bele az idei és mennyit a jövő évbe” – tette hozzá Brawn.