A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner elmondta, hogy egyáltalán nem aggódik a hétvégi Magyar Nagydíj miatt, mert meggyőződése, hogy melegben is a Brawn előtt tudnak maradni, ahogy a szezon hátralévő részében is, mikor újabb fejlesztésekkel rukkolnak elő.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner elmondta, hogy egyáltalán nem aggódik a hétvégi Magyar Nagydíj miatt, mert meggyőződése, hogy melegben is a Brawn előtt tudnak maradni, ahogy a szezon hátralévő részében is, mikor újabb fejlesztésekkel rukkolnak elő.
Azt követően, hogy az első hét versenyből hatot megnyert, a Brawn elvesztette vezető pozícióját, amit az is bizonyít, hogy a Red Bull Racing az elmúlt két futamon zsinórban két kettős győzelmet aratott.
A brackley-i bázisú csapat időközben jelezte, készen áll felgyorsítani idei autója fejlesztéseit, hogy visszatérhessen az élére, ám a Red Bull vezetése úgy érzi, továbbra is a többiek előtt tudnak maradni.
“A legutóbbi két futamon 20 pontot faragtunk hátrányunkból, így azt gondolom, hogy autónk nagyon jól működik, minden körülmények között” – mondta Horner, aki szerint nem csak a hűvösebb időjárás miatt kerültek riválisaik elé az utóbbi versenyeken.
“Véleményem szerint egy olyan autónk van, amellyel minden körülmények között fel tudjuk venni velük (Brawn) a harcot. Keményen hajtjuk őket a fejlesztési versenyben. Még számos újítással készülünk, és biztos vagyok abban, hogy nagyon izgalmas lesz a szezon második fele.”
Egyesek szerint a hétvégén megrendezésre kerülő Magyar Nagydíjon sok minden eldőlhet, ugyanis az előrejelzések szerint meleg fogadja majd a mezőnyt, így megtudhatjuk, hogy normál körülmények között miként festenek a dolgok.
“Budapesten általában meleg szokott lenni, így majd meglátjuk, hol is állunk. Azonban nem gondolom, hogy az időjárás bármit is számítana, mert nem a hűvös miatt arattunk zsinórban két kettős győzelmet az elmúlt versenyeken” – folytatta Horner.
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey elárulta, hogy csapatát nem lepte meg az idei kiváló szereplés, ugyanis az elmúlt években folyamatosan fejlődtek, és sikerült megfelelően alkalmazkodniuk az új szabályokhoz.
“Igen jelentős fejlődésen mentünk keresztül az elmúlt években, amit már a Toro Rosso tavalyi futamgyőzelme is bizonyított. Aztán a szabályok drasztikus megváltozásával hatalmas lehetőséget kaptunk, hogy valami teljesen újat, és különbözőt alkossunk, mint riválisaink, amivel beelőzhetjük őket” – mondta a szakember.
Newey azt is hozzátette, hogy eszük ágában sincs leállni a fejlesztésekkel, a szezon végéig keményen fognak dolgozni idei autójukon, melynek alapjaira épül majd a jövő évi modell, hiszen a következő idényben hasonlóak lesznek a szabályok, mint az idei évben.
“Jelen állás szerint úgy tűnik, hogy a Red Bull Racingnek az utolsó versenyekig fejlesztenie kell az idei autót, ha harcban akar maradni a bajnoki címért” – magyarázta. “Hogy ez milyen hatással lesz a 2010-es autóra?”
“Ez egy olyan probléma, mellyel minden évben szembe kell néznünk. A tavalyi évben, az aktuális autó fejlesztéseit nem tudtuk átmenteni az idei évre, hiszen a szabályok jelentősen megváltoztak.”
“Idén viszont más a helyzet, az RB5 fejlesztéseit fel tudjuk használni az RB6 fejlesztése közben, és ez fordítva is igaz, így már most megkezdhetjük a munkát az RB6-on” – tette hozzá Newey.