A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen elárulta, hogy a hétvégén még biztosan nem kerül aláírásra az új Concorde Egyezmény, amely újabb három évre biztosítaná a Forma-1 jövőjét. A német szakember azonban elmondta, a nyári szünetben pont kerül az ügy végére.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen elárulta, hogy a hétvégén még biztosan nem kerül aláírásra az új Concorde Egyezmény, amely újabb három évre biztosítaná a Forma-1 jövőjét. A német szakember azonban elmondta, a nyári szünetben pont kerül az ügy végére.
Bár az a hír járta, hogy hazánkban szentesíthetik a sport alapszabályait lefektető új Concorde Egyezményt, Theissen a BMW Sauber F1 Team és a BMW Magyarország által közösen szervezett sajtóvacsorán elárulta, hogy bár valóban már csak apróbb részletekben kell megegyezniük, a dokumentumok aláírására még biztosan nem kerül sor a hétvégén.
“A hétvégén biztosan nem lesz bejelentés, és megmondom őszintén, nem is vagyok a híve annak, hogy ilyen fontos ügyeket a versenyhétvégéken intézzünk, mikor mindenki nagyon elfoglalt” – mondta Theissen.
“Már valóban közel állunk ahhoz, hogy aláírjuk az egyezményt, néhány jogi kérdés van még, amiről meg kell egyeznünk, de a rivális széria – amit valóban nagyon komolyan gondoltunk – útjára indítását már elvetettük.”
A szakember azt is elmondta, hogy az aerodinamikai szabályok változatlanok maradnak a jövő évben, mindössze annyi változás lesz, hogy a Bridgestone keskenyebb első gumikat szállít majd, hogy lecsökkentse az első abroncsok futófelületét.
A KERS használata továbbra is engedélyezett lesz, ám a FOTA megegyezett abban, hogy egyikük sem fogja azt használni, ám ha valamelyikük mégis a rendszer bevetése mellett döntene, annak tagsága automatikusan felfüggesztésre kerül.
Az előszezont és az első versenyeket beárnyékoló dupla diffúzor jövőre is marad, ám az autók hátulját brutálisan át kell dolgozniuk a csapatoknak, mert a verseny közbeni tankolás betiltása miatt az eddiginél nagyobb tankot kell az autóba szerelni, ami miatt megnő majd a tengelytáv.
Bár a híradások szerint jövőre is nyolc motort használhatnak majd a versenyzők a szezonban, Theissen elárulta: több mint valószínű, hogy ez a szám tovább csökken a költségcsökkentés szellemében, és 2010-ben már csak öt motort tesznek elérhetővé a pilóták számára.
A tesztkorlátozás egyelőre még marad, de tárgyalások folynak arról, hogy 2011-ben ismét engedélyezzék a tesztelést szezon közben.
“Jövőre még biztosan nem lesz engedélyezett a szezonközi tesztelés a Forma-1-ben, azonban már folynak a tárgyalások arról, miként tudnánk feloldani ezt a korlátozást a jövőben, hiszen az elmúlt időben életbe lépett megszorításoknak köszönhetően, a korábbinál sokkal kevesebb pénzt vinne el a tesztelés” – tette hozzá Theissen.