A Toyota F1 vezetését biztosították afelől, hogy a japán autógyártó nem tervezi kivonulását a Forma-1-ből, de komoly megszorítások várhatók a következő években, így akár már jövőre egyharmadával csökkenhet a csapat költségvetése.
A Toyota F1 vezetését biztosították afelől, hogy a japán autógyártó nem tervezi kivonulását a Forma-1-ből, de komoly megszorítások várhatók a következő években, így akár már jövőre egyharmadával csökkenhet a csapat költségvetése.
A kölni bázisú alakulat korábban azt az üzenetet kapta, hogy a japán vezetés csak november 15-i tokioi ülésén dönt a 2010-es költségvetésről, ami sokakat arra engedett következtetni, hogy a Honda és a BMW után, a Toyota is elhagyja az F1-et.
Az Autosport azonban egy bennfentestől megtudta, hogy a Toyota továbbra is teljes mértékben elkötelezett a Forma-1 mellett, de komoly megszorításokat tervez.
“Tokióból egy olyan üzenet érkezett, hogy a Forma-1-ben maradunk, és a Toyota továbbra is elkötelezett a sport iránt. Azonban vélhetően komoly költségcsökkentés lesz” – mondta egy neve elhallgatását kérő, a Toyota Motor Company-hoz közel álló forrás a brit szaklapnak.
A Toyota állítólag 40%-kal kevesebbet szán a forma-1-es projektre, így az idei költségvetés közel kétharmada áll majd a csapat rendelkezésére jövőre. Mivel a pontos számadatok még nem ismertek, a kölni bázisú gárda a jövő évi versenyzői felállásáról sem tud dönteni egyelőre.
A Toyota egyébként úgy kezdte meg az idei évet, hogy csak egy esetleges győzelem tudná garantálni a csapat hosszú távú jövőjét a sportban, ám azzal, hogy aláírta az új Concorde Egyezményt, elvileg 2012-ig biztosan marad a Forma-1-ben.
A Toyota F1 elnöke, John Howett azonban elmondta, hogy nem szimplán az eredményektől függ a csapat jövője, hanem magától a Forma-1 helyzetétől is.
A szakember továbbá úgy érzi, hogy még idén esélyük lehet megszerezni első győzelműket, méghozzá hazai pályán, a Japán Nagydíjon, amelyre keményen készülnek.
“Suzuka jónak tűnik” – mondta. “Hasonló leszorító erőt követel meg, mint Spa, így erősek lehetünk ott. Egy komoly javítócsomagot próbálunk bevetni Szingapúrban, vagy Japánban, azonban majd meglátjuk.”