A Renault vezetése megerősítette, hogy visszaszereli autóiba hibrid rendszerét a hétvégi Olasz Nagydíjra. A francia alakulat úgy érzi, komoly előnyt jelenthet a KERS használata a hosszú egyenesekkel tarkított monzai ringen.
A Renault vezetése megerősítette, hogy visszaszereli autóiba hibrid rendszerét a hétvégi Olasz Nagydíjra. A francia alakulat úgy érzi, komoly előnyt jelenthet a KERS használata a hosszú egyenesekkel tarkított monzai ringen.
A Renault az európai szezon első állomásán, a májusi Spanyol Nagydíjon használta legutóbb hibrid rendszerét, majd leállította annak fejlesztését, mert úgy ítélte meg, annak több hátránya van, mint előnye.
Igen ám, de a McLaren és a Ferrari elmúlt időben elért sikerei azt igazolják, a KERS használata igenis komoly előnyökkel jár, így a francia gárda úgy döntött, visszaszereli autóiba a regeneratív rendszert.
“Három szempontot van, amit figyelembe kell venni, mikor a KERS-ről beszélünk: a köridő, a rajtnál jelentkező előny, illetve az előzések elősegítése” – mondta a Renault főmérnöke, Pat Symonds.
“Először is, a KERS körülbelül negyed másodpercet jelent a köridők tekintetében Monzában, ami az időmérőn még több lehet, hiszen a célegyenes előtt és után is felszabadíthatod a tárolt energiát a mért köröd alatt.”
“Ami a rajtnál jelentkező előnyt illeti, elég távol van az első kanyar Monzában, és a KERS komoly különbséget eredményezhet, ami akár 15méter előnyt is jelenthet a KERS nélküli autókkal szemben.”
“Ami pedig az előzések elősegítését illeti, emlékezni kell arra, hogy Monza egy olyan pálya, ahol nagyon nehéz az előzés, de a KERS bizonyára nem jelent majd hátrányt számunkra ezen a téren.”
“Mindezeket figyelembe véve, azt kell mondanunk, hogy Monzában mindenképpen érdemes használni a hibrid rendszert” – tette hozzá Symonds.