Rubens Barrichello kiváló teljesítményt nyújtva, idei második futamgyőzelmét aratta az Olasz Nagydíjon. A Brawn brazil pilótája mögött csapattársa, Jenson Button futott be a második helyen, mellyel mindössze csak két ponttal csökkent előnye a bajnokságban.
Rubens Barrichello kiváló teljesítményt nyújtva, idei második futamgyőzelmét aratta az Olasz Nagydíjon. A Brawn brazil pilótája mögött csapattársa, Jenson Button futott be a második helyen, mellyel mindössze csak két ponttal csökkent előnye a bajnokságban.
Barrichello harmadszor győzedelmeskedett az Olasz Nagydíjon, miután kiváló vezetést bemutatva, maga mögé utasítva Buttont, az első helyen futott célba.
Ezzel pedig tovább faragott hátrányából a bajnokságban, de nem lesz egyszerű dolga, mert ha Button folyamatosan ott lesz mögötte, négy verseny alatt már nem fogja tudni ledolgozni 14 pontos hátrányát.
Raikkönen végül megszerezte a harmadik helyet – közvetlenül Adrian Sutil előtt –, miután Lewis Hamilton az utolsó körben megcsúszott és összetörte autóját, ami miatt a biztonsági autó mögött futott be a teljes mezőny.
A világbajnoki címvédő egyszerűen nem tudott mit kezdeni egy kiállásos stratégiával futó ellenfeleivel, pedig a verseny elején szépen el tudott lógni az üldöző boly elől.
A Brawn idei negyedik kettős győzelmét ünnepelhette, mellyel szinte már a zsebében érezheti a bajnoki címet, különösen úgy, hogy a Red Bull mindössze csak egyetlen pontot szerzett, miután Mark Webber már az első körben kiesett, egy ütközés következtében.
Napos, meleg idő fogadta a mezőnyt a szezon tizenharmadik állomásának helyet adó Olasz Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 26, a pályáé pedig 42 Celsius-fok volt a kezdés pillanatában.
Ahogy arra számítani is lehetett, a hibrid rendszerrel szerelt autók kiválóan kapták el a rajtot, a pole pozícióból induló Hamilton tartani tudta első helyét a mögüle induló Raikkönennel szemben, aki két kerékkel a fűre hajtva kis híján elment mellette.
A második helyről rajtoló Sutil megcsinálta, amit csapata kért tőle, tartotta a belső ívet, így harmadikként vette az első lassítót, akit keményen támadott Heikki Kovalainen, ám a finn versenyző – a nehéz McLarennel – négy körön belül négy helyet vesztett: a Brawn duója, Vitantonio Liuzzi, és Fernando Alonso is elment mellette.
Hamilton szépen autózott az élen, a tizedik körben már öt másodperc volt az előnye a mögött haladó Raikkönennel szemben, akit árnyékként követett Sutil a harmadik helyen, miközben Rubert Kubicát kiintették, mert első vezetőszárnya megsérült, és félő volt, hogy leszakad néhány elem róla – a kiállást követően a lengyel fel is adta a versenyt.
A BMW versenyzője még az első körben koccant össze Mark Webberrel, aki a kavicságyban landolt, így idő előtt véget ért számára a küzdelem, mellyel komoly hátrányba került a bajnokságban – hiszen mindhárom nagy riválisa pontot szerzett.
A kiállások első körét Hamilton kezdte meg, akit egy körrel később Sutil, majd Raikkönen követett, ám a mögöttük lévők szinte kivétel nélkül egy kiállásos stratégián voltak, így egyáltalán nem érezhették biztonságban magukat.
Különösen nem úgy, hogy a két Brawn parádés köröket teljesített első hosszú etapja végén, így az utolsó kiállások után átvették a vezetést, amit már ki sem engedtek a kezükből, pedig Hamilton a végén igencsak megközelítette őket a harmadik helyen.
A nagy akarásnak azonban az lett a vége, hogy az utolsó körben túl keményen tette rá autóját az egyik kerékvetőre, aminek következtében elvesztette uralmát a McLaren felett, és csúnyán összetörte az MP4/24-et.
A biztonsági autót pályára küldték, így sárga zászlós jelzés alatt lett vége a futamnak.
Barrichellót mindez nem zavarta, magabiztos vezetést bemutatva, simán megnyerte az Olasz Nagydíjat, mellyel további két pontot faragott hátrányából a mögötte befutó csapattársával szemben, és kezd egyre biztosabbá válni, hogy közülük kerül majd ki az idei világbajnok, mert a Red Bull csak egy pontot szerzett, a nyolcadik helyen befutó Sebastian Vettellel.
Hamilton kiesésével Raikkönen megörökölte a harmadik helyet, így a Ferrari hazai közönsége előtt felállhatott a dobogóra. A finn pilóta azonban hatalmas harcban volt Sutillal, aki végig nyomás alatt tartotta, ám nem bírt a KERS-szel szerelt Ferrarival.
Alonso az ötödik helyre hozta be a Renault-t, míg az első nyolc – pontszerző – sorát Kovalainen, Heidfeld, és Vettel zárta.
A Ferrari újdonsült versenyzője, Giancarlo Fisichella végül éppen, hogy csak lecsúszott a pontszerzésről, a kilencedik helyen hozta be versenygépét.
A helyére beugró Liuzzinak is minden esélye meglett volna arra, hogy pontokat szerezzen a Force Indiának, azonban egy váltóhiba miatt, idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet.
Olasz Nagydíj, verseny:
1. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1h16:21.706 2. Button Brawn-Mercedes (B) + 2.866 3. Raikkonen Ferrari (B) + 30.664 4. Sutil Force India-Mercedes (B) + 31.131 5. Alonso Renault (B) + 59.182 6. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1:00.693 7. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:22.412 8. Vettel Red Bull-Renault (B) + 1:25.427 9. Fisichella Ferrari (B) + 1:26.856 10. Nakajima Williams-Toyota (B) + 2:00.000 11. Glock Toyota (B) + 2:43.925 12. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1 kör 13. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör 14. Trulli Toyota (B) + 1 kör 15. Grosjean Renault (B) + 1 kör 16. Rosberg Williams-Toyota (B) + 2 kör Leggyorsabb kör: Sutil, 1:24.739 Kiesők: Liuzzi Force India-Mercedes (B) 23 Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 20 Kubica BMW Sauber (B) 16 Webber Red Bull-Renault (B) 1