A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen elárulta, hogy Nick Heidfeld és Robert Kubica vélhetően nem ússza meg a motorcserével járó rajtbüntetést a szezon hátralévő részében, miután nem tudták megjavítani az olasz futamon meghibásodott egységeket.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen elárulta, hogy Nick Heidfeld és Robert Kubica vélhetően nem ússza meg a motorcserével járó rajtbüntetést a szezon hátralévő részében, miután nem tudták megjavítani az olasz futamon meghibásodott egységeket.
A német-svájci alakulat versenyzői szinte egy időben és egy helyen parkoltak le a pálya szélére az Olasz Nagydíj szombati időmérő edzésén, ahol mindkettejük motorja – azonos okok miatt – megadta magát.
Bár a csapat bízott abban, hogy javítható a két – egyébként teljesen új egység –, a vizsgálatok kiderítették, hogy végzetes meghibásodás történt, ami azt is jelenti, hogy mindkét pilótának már csak egy új motorja maradt a hátralévő négy futamra.
“A monzai időmérőn történt motorhibánk oka egy minőségi probléma volt a szeleppel, ami azt jelenti, hogy egyiket sem tudjuk újra használni” – mondta Theissen. “Mindkét pilótánk a Spában használt motorjával futott a vasárnapi versenyen Monzában, mellyel egy új, és néhány használt erőforrásuk maradt a szezon hátralévő részére.”
“A kulcskérdés az lesz, hogy ez elég lesz-e az utolsó versenyekre. Ha nem, akkor muszáj lesz egy kilencedik motort beszerelni az autókba, ami egy-egy tíz rajthelyes büntetést von majd maga után.”
Mindezek ellenére, a BMW Sauber tagjai magabiztosan és optimistán várják a jövő hétvégi Szingapúri Nagydíjat, hiszen számos új elemmel készülnek a versenyre, melyek komoly előrelépést jelenthetnek.
“Már alig várjuk, hogy jelentősen átalakított autónkkal harcba szállhassunk” – folytatta a német szakember, aki korábban már elmondta, hogy egy új első vezetőszárnyat, egy, az eddiginél jobban bevágott oldalszekrényt, egy átalakított hátsó szárnyat, valamint egy teljesen új váltót vetnek majd be Szingapúrban.