Az idei évtől az FIA minden futamhétvégén nyilvánosságra hozza az autók időmérő utáni tömegét, melyből következtetni lehet arra, ki mennyi üzemanyaggal kezdi meg a futamot.
Az idei évtől az FIA minden futamhétvégén nyilvánosságra hozza az autók időmérő utáni tömegét, melyből következtetni lehet arra, ki mennyi üzemanyaggal kezdi meg a futamot.
A következőkben az autók időmérő edzés utáni súlyát láthatjuk, amiből kiderül, hogy a pole pozícióból rajtoló Lewis Hamilton nehéz autóval vág neki a 61 körös Szingapúri Nagydíjnak.
A McLaren brit versenyzője mellől viszont könnyű autóval indul Sebastian Vettel, aki minden bizonnyal előrébb végezhetett volna, ha nem szakítják meg az időmérőt Rubens Barrichello balesete miatt.
A bajnokság élén álló Jenson Button autója viszont jól meg van tankolva, így az első kiállások után előrébb kerülhet.
Érdekes megjegyezni, hogy az utolsó pozícióból induló Vitantonio Liuzzi – Fernando Alonso tavalyi vitatott stratégiájához hasonlóan – meglepően könnyű autóval rajtol.
Szingapúri Nagydíj, az autók időmérő utáni tömege:
1. Hamilton McLaren-Mercedes 660.5 2. Vettel Red Bull-Renault 651.0 3. Rosberg Williams-Toyota 657.5 4. Webber Red Bull-Renault 654.5 5. Barrichello Brawn-Mercedes 655.5 6. Alonso Renault 658.0 7. Glock Toyota 660.5 8. Heidfeld BMW-Sauber 650.0 9. Kubica BMW-Sauber 664.0 10. Kovalainen McLaren-Mercedes 664.5 11. Nakajima Williams-Toyota 680.7 12. Button Brawn-Mercedes 683.0 13. Raikkonen Ferrari 680.5 14. Buemi Toro Rosso-Ferrari 678.0 15. Trulli Toyota 690.9 16. Sutil Force India-Mercedes 693.0 17. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 683.5 18. Fisichella Ferrari 678.5 19. Grosjean Renault 683.0 20. Liuzzi Force India-Mercedes 656.0