Bár korábban nem egyszer adott ki közleményt arról, hogy teljes mértékben elkötelezett a Forma-1 mellett, a Toyota csapatfőnöke, Tadashi Yamashina a héten megerősítette, hogy továbbra is bizonytalan a japán gárda jövője, és a kivonulás is egy reális lehetőség.
Bár korábban nem egyszer adott ki közleményt arról, hogy teljes mértékben elkötelezett a Forma-1 mellett, a Toyota csapatfőnöke, Tadashi Yamashina a héten megerősítette, hogy továbbra is bizonytalan a japán gárda jövője, és a kivonulás is egy reális lehetőség.
Azt követően, hogy a másik nagy japán autógyártó, a Honda a tavalyi év végén bejelentette távozását, sokan azonnal arról kezdtek el beszélni, hogy a Toyota is készen áll elhagyni a Forma-1-et.
Bár a kölni bázisú alakulat többször is jelezte, hogy hosszú távra tervez a sportban, egyelőre még egyáltalán nem biztos a jövője, mert a japán vezetés csak november közepén, évértékelő ülése után fogadja el forma-1-es csapata jövő évi költségvetését, ha egyáltalán elfogadja.
Yamashina a hétvégi Japán Nagydíj előtt megrendezett sajtókonferenciáján elmondta, hogy az anyacég komolyan aggódik forma-1-es programjának egyre nagyobb költségei miatt, és a helyzeten az sem segít, hogy nyolc éve alatt egyetlen győzelmet sem sikerült szerezniük.
“Mindent el kell követnünk annak érdekében, hogy ne legyen szükség ilyen sok pénzt költeni a Forma-1-ben” – mondta a japán szakember a tokiói rendezvényen. “Számos kérdést meg kell fontolnunk, miközben észben tartjuk kapcsolatunkat az anyacéggel.”
A Toyota kiválóan kezdte az idei évet, és a legutóbbi versenyen is remekül szerepelt, hiszen Timo Glock a második helyre repítette versenygépét Szingapúrban, azonban a csapat teljesítménye igencsak hullámzó.
Az első győzelemre pedig még mindig várni kell, jóllehet a csapat az elmúlt éveket mindig első győzelme reményében kezdte meg. A gyenge eredmények mellett a gazdasági válság sem segít a helyzeten, a Toyota története során először volt veszteséges az autóeladások drasztikus csökkenése miatt.
A japán alakulat jövője pedig csak november közepén fog eldőlni, így a vezetőség már jelezte versenyzőinek, Glock-nak és Jarno Trullinak, hogy nyugodtan megkezdhetik a tárgyalásokat más csapatokkal, nem kell rájuk várniuk – amit nyilván nem is tennének meg.
A Toyota a jövő évben már motorokat sem fog szállítani más csapatoknak, miután jelenlegi partnere, a Williams hónapokkal ezelőtt jelezte, hogy fel szeretné bontani szerződését, és beszállítót akar váltani 2010-ben.