Bár a Williams istálló keresztülhúzta számításait, és nem adott engedélyt arra, hogy extra indulóként rajthoz állhasson a jövő évi bajnokságban, a BMW Sauber továbbra is nagyon keményen küzd azért, hogy ott lehessen a rajtrácson 2010-ben.
Bár a Williams istálló keresztülhúzta számításait, és nem adott engedélyt arra, hogy extra indulóként rajthoz állhasson a jövő évi bajnokságban, a BMW Sauber továbbra is nagyon keményen küzd azért, hogy ott lehessen a rajtrácson 2010-ben.
A BMW hiába talált új tulajdonost forma-1-es csapatának, a hinwili bázisú alakulat egyelőre még nem kapott indulási engedélyt a jövő évre, ugyanis a szabályok szerint maximálisan 13 csapat, 26 autóval sorakozhat fel a rajtrácsra 2010-ben.
A vezetőség bízott abban, hogy a többiek engedélyével, az FIA megemeli a keretet, ám a Williams istálló megvétózta ezt, így jelen állás szerint a QadBak tulajdonába kerülő csapat csak akkor állhat rajthoz jövőre, ha az egyik új résztvevő nem tudja vállalni az indulást.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen azonban elmondta, hogy tovább folytatják a tárgyalásokat az FIA és a FOM illetékeseivel, hogy megoldást találjanak a kialakult helyzetre, és biztosítsák csapatuk jövőjét a Forma-1-ben.
“Tovább tárgyalunk a leendő tulajdonos, és Peter Sauber közreműködésével az FIA és a FOM illetékeseivel, hogy helyet szerezzünk a rajtrácson a jövő évre. Egyelőre ennyi, amit mondani tudok” – nyilatkozta Theissen a riportereknek Brazíliában.
“Jelenleg a 14. pozícióról tárgyalunk, és a szabályok kimondják, hogy egyhangú támogatásra van szükségünk.”
Arra a kérdésre, hogy mit gondol, meg tudják-e győzni Williams urat, hogy változtassa meg álláspontját, a német szakember a következőket válaszolta az Autosportnak: “Nem igazán érteném, ha Frank tartaná magát álláspontjához, egyedüli ellenzőként.”
“A Forma-1-nek vissza kell térnie a régi kerékvágásba, és néha minden csapatnak szüksége van a többiek támogatására, vagy fordítva.”
Bár a BMW Sauber nem szabott meg konkrét határidőt az ügy megoldására, Theissen ismét elmondta, hogy a bizonytalanság hátráltatja a munkájukat.
“Nincsen pontos határidő, ám ez nyilvánvalóan megnehezíti a helyzetünket, ugyanis már beszélnünk kellene a versenyzőkkel, a szponzorokkal, és rajtpozíció nélkül, alig ha lehet üzletet kötni” – magyarázta a német szakember.
“Számításaink szerint valamilyen módon ott leszünk a rajtrácson. Az A terv szerint, mint 13., a B terv szerint, mint 14. csapat.”