A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen elmondta, hogy nagyon büszke arra, amit csapata elért az elmúlt négy évben, és bízik abban, hogy egy kiváló eredménnyel búcsúzhatnak a sportágtól utolsó versenyükön, Abu Dhabiban.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen elmondta, hogy nagyon büszke arra, amit csapata elért az elmúlt négy évben, és bízik abban, hogy egy kiváló eredménnyel búcsúzhatnak a sportágtól utolsó versenyükön, Abu Dhabiban.
A német autógyártó 2005 végén vásárolta fel a Sauber istállót, hogy gyári csapatként vegyen részt a világbajnokságban. A BMW Sauber névre keresztelt alakulat az első három évben folyamatosan fejlődött, és céljait kivétel nélkül elérte.
A tavalyi évben megszerezte első pole pozícióját, majd első, és eddigi egyetlen győzelmét, ám az idei évben drasztikusan visszaesett a teljesítménye, ám nem emiatt döntött úgy a BMW, hogy leállítja forma-1-es programját, és az év végén elhagyja a királykategóriát.
Theissen büszke arra, amit közösen elértek az elmúlt négy évben, és elárulta, hogy nagyon csalódott, hogy utolsó forma-1-es versenyükre készülnek a hétvégén Abu Dhabiban.
“Vegyes érzésekkel utazunk a szezonzáróra” – mondta a német szakember. “A brazil futamon szerzett nyolc pontunk lehetővé tette számunkra, hogy egy hellyel előrébb kerüljünk a gyártók versenyében, és most ismét motiváltan készülünk a szezon utolsó megmérettetésére.”
“Már alig várjuk, hogy birtokba vegyük az új forma-1-es pályát, amely minden tekintetben különleges. Azonban az öröm mellett ott a bánat is, hiszen Abu Dhabi lesz az utolsó versenyünk. Ez lesz a BMW Sauber F1 Team 70. és egyben utolsó versenye.”
Visszatekintve az elmúlt négy évre, Theissen a következőket mondta: “A negyedik, és sajnos egyben utolsó szezonunkat leszámítva, több mint elégedett vagyok azzal, amit elértünk 2006 óta. Az első három évben, miután megalakult a csapat, elértük, sőt túl is szárnyaltuk az évad elején kitűzött céljainkat.”
“Az első évünkben két dobogós helyezést szereztünk, a másodikban a harmadik legerősebb csapat voltunk a mezőnyben. Ebben az évben történt Robert Kubica horrorisztikus balesete Montrealban. Egy örökkévalóságnak tűnt, amíg meg nem jött a hír, hogy jól van.”
“Ez lehetővé tette, hogy megünnepelhessük Nick (Heidfeld) második helyezését. Egy évvel később ugyanitt értük el legnagyobb sikerünket. Robert és Nick egymás mögött, az első két pozícióban ért célba, mellyel egy kettős győzelmet arattunk, azonban ez nem tett minket önelégülté, és a munka nem állt meg.”
“Továbbra is a háromesélyes bajnokság résztvevői maradtunk, szinte az utolsó versenyig. Tizenegy dobogós helyezést szereztünk 2008-ban, és a megbízhatóságunk kiváló volt.”
“Természetesen mindenki nagyon csalódott volt a csapaton belül, hogy nem tudtunk ezekre a sikerekre építeni 2009-ben, hiszen abban bíztunk, hogy bele fogunk tudni szólni a bajnoki címért folytatott küzdelembe.”
“Azonban a nehézségek ellenére soha nem dobtuk be a törölközőt, még azután sem, hogy a BMW bejelentette kivonulását a Forma-1-ből, ami szintén a csapat erősségét bizonyítja.”
“Bízom abban, hogy a BMW Sauber F1 Team utódja tovább folytatja a menetelést ezen a sikeres ösvényen a Forma-1-ben” – tette hozzá Theissen.
A német szakember ugyan bizakodó, azonban a hinwili bázisú csapatnak egyelőre még nincs helye a jövő évi rajtrácson, jóllehet a forma-1-es csapatot sikerült eladni egy máig titokzatos svájci cégnek, a QadBaknak, amely tulajdonosi összetételéről ellentmondó információk szivárogtak ki a nemzetközi sajtóban.