A forma-1-es versenyzők készen állnak arra, hogy megkérjék Charlie Whiting versenyigazgatót, hogy tisztázza, mely manőverek megengedettek, és melyek nem a védekezések alkalmával, miután több hasonló baleset történt az elmúlt versenyen Brazíliában.
A forma-1-es versenyzők készen állnak arra, hogy megkérjék Charlie Whiting versenyigazgatót, hogy tisztázza, mely manőverek megengedettek, és melyek nem a védekezések alkalmával, miután több hasonló baleset történt az elmúlt versenyen Brazíliában.
A két héttel ezelőtt megrendezett Brazil Nagydíjon számos hasonló incidens történt, ugyanis egyesek talán a megengedettnél agresszívebben védték pozíciójukat, mellyel veszélybe sodorták az őket támadókat.
Kimi Raikkönen már a rajt után elvesztette első vezetőszárnyát, mikor megpróbált elmenni Mark Webber mellett, aki lezárta előtte az utat az első kanyarkombináció utáni hosszú egyenes végén.
A versenyen még két hasonló incidens történt, mikor Rubens Barrichello kis híján ráhúzta autóját Lewis Hamiltonra, illetve mikor Kamui Kobayashi a boxból visszatérve, egyszerűen kiütötte honfitársát, Kazuki Nakajimát, aki lendületből próbált elmenni mellette.
Mindhárom esetben a védekező pilóta az utolsó pillanatban irányt váltott, ráhúzott ellenfelére, hogy ezzel próbálja maga mögött tartani riválisát. Ez pedig több mint veszélyes.
A Williams német versenyzője, Nico Rosberg éppen ezért úgy gondolja, hogy mielőbb tisztázni kellene, hogy a pozícióját védő pilótának miként kell viselkednie, azaz mi megengedett, és mi nem.
“Barrichello, Webber, és Kobayashi is pontosan ugyanazt csinálta” – mondta Rosberg, utalva ezzel arra, hogy mindhárman ráhúztak ellenfelükre.
“Webber agresszív viselkedése miatt Raikkönen elvesztette az első szárnyát, míg Kobayashi egyszerűen kiütötte a versenyből Nakajimát, ami sokkal rosszabb is lehetett volna. Saját magad, a pályabírók, és mások is megsérülhetnek egy ilyen balesetben.”
“Barrichello esetében pedig Lewis ráfutott a hátsó kerekére. Ez volt a harmadik alkalom, és szerintem nem szabadna hagyni, hogy ilyen megtörténhessen.”
“Michael Schumacher volt az, aki elkezdte ezt, például Spában, mikor Mika Hakkinen megpróbálta megelőzni, de ő ráhúzott és kikényszerítette a pályáról. Mikor a követő versenyző meghozza a döntést (hogy előz), az elöl haladó bevág elé, ami nagyon veszélyes. Ilyet nem lehet csinálni.”
“Ez volt az első ilyen eset, amire emlékszem, így e felett nem szabad átsiklanunk, tisztázni kell, hogy mit szabad, és mit nem. Ezt javasolni fogom a versenyzői eligazításon.”
“Persze nem azt mondom, hogy valaki bármi rosszat csinált Brazíliában, mert még nincs erről állásfoglalás, de a pilóták meglátásait is figyelembe kell venni, és azt mondom, hogy ez nagyon veszélyes. Valamit tenni kell” – tette hozzá Rosberg.
A sport kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso is egyetértett kollégájával. A spanyol pilóta hozzátette, hogy véleménye szerint fognak erről még beszélni a pénteki eligazításon.